גרג לייק נפטר

גרג לייק, הבסיסט האגדי של אמרסון, לייק ופאלמר – הלך לעולמו בגיל 69

/5

גרג לייק, הבסיסט של להקת הפרוג רוק "אמרסון לייק ופלמר" נפטר בגיל 69, אחרי שבתחילת השנה הלך לעולמו קית' אמרסון, קלידן הלהקה, שרוב אלבומיה נחשבים עד היום נכסים אומנותיים מובילים בעולם הרוק.
לייק, שנחשב לאחת מדמויות המפתח בעידן הרוק הפרוגרסיבי של תחילת השבעים, מת לאחר מאבק במחלת הסרטן.
לייק נחשף לראשונה כמייסד להקת "קינג קרימסון". הוא עבד יחד עם רוברט פריפ על אלבום הבכורה של הלהקה  In the Court of the Crimson King, מאבני הדרך של מוסיקה הפרוג רוק. לייק עזב את "קינג קרימסון" כדי להקים את "אמרסון, לייק ופלמר" יחד עם קית אמרסון Keith Emerson מלהקת Nice ועם המתופף קארל פלמר שהגיע מלהקת Atomic Rooster. אי.אל.פי נסקה להצלחה חסרת תקדים בז'אנר הפרוג רוק. כל חמשת אלבומיה הראשונים הגיעו לדירוג עשרת הראשונים בטבלת האלבומים הנמכרים ביותר בבריטניה. שבעה מאלבומיה הגיעו ל"זהב" בארה"ב. ההופעות של הלהקה היו ספקטקולריות ומושקעות במיוחד.
המוניטין של אי.אל.פי נפגע עם פריצת הפאנק רוק בסוף השבעים, והלהקה התפרקה ב-1979. לייק הצטרף לזמן מה ללהקת Asia והקים הרכב חדש שנקרא "אמרסון, לייק ופאואל" עם קוזי פאואל, שהחליף את פלמר. ההרכב המקורי התאחד בהמשך, החל מ-1991, לסירוגין. ב-2010  נערכה ההופעה האחרונה של ההרכב בלונדון, שהחזיר אותם בגדול. (צפו למטה)

ההופעה האחרונה של "אמרסון, לייק פלמר" בשנת 2010

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן