ה - Fall

להקת The Fall עם מארק אי. סמית' תגיע להופעה אחת בפברואר 2016

/5

מגזין  Q הכניס אותם לרשימת "50 הלהקות שחייבים לראות לפני שמתים". למי שעדיין לא הגשים –  The Fall יגיעו למועדון התיאטרון ביפו ב-9 בפברואר, כחמש שנים לאחר הופעתה הקודמת של הלהקה במועדון "בארבי" בת"א. הלהקה הופיעה לראשונה בישראל ברוקסן ב – 1991.
ההרכב, שנחשב אחד הבולטים והפוריים בז'אנר הפוסט פאנק הבריטי, קם ב –  1976 במנצ'סטר עבר לא מעט שינויים, אבל האיש המרכזי – מארק אי. סמית' נשאר. אלבום הבכורה של ההרכב, Live at the Witch Trials יצא ב-1979. מאז הוציאה הלהקה 31 (!) אלבומי אולפן.
בראשית ימיה פעלה הלהקה בסצנת הפאנק המנצ'סטרית של שנות ה 70 המאוחרות.  השירים של הלהקה, המושרים בקולו האפל של סמית', הוגדרו כ"שירה אבסטרקטית מלאה במשחקי מילים, שנינות יבשה, אבחנות חברתיות נוקבות ומיזנטרופיה קיומית".
עיקר הצלחתה המסחרית מעוגנת בשנות השמונים באלבומים כמו The Bend ו – Frenz Experiment.  השינויים הפרסונליים בהרכב החלו כבר ב 1977.  ב – 1983 הצטרפה ללהקה הגיטריסטית האמריקאית  Brix Smith – אז אשתו של סמית' ולימים גרושתו. הגם שללהקה לא היו להטים גדולים אחרי שנות השמונים, היא הצליחה לשמור על  מעמדה כהרכב קאלט, ששמו נקשר לשדר הבי.בי.סי המנוח, ג'ון פיל, שהיה אחד התומכים הגדולים של הלהקה במהלך דרכה. את חיבתו המיוחדת ללהקה הוא הסביר כך: "הם תמיד נשמעים שונים, והם תמיד נשמעים דומים" אלבומה ה-31 של הלהקה Sub-Lingual Tablet  יצא במאי 2015. בהרכב הנוכחי נמצאים מארק אי סמית', אלנה פופולו, דייב ספר, פיטר גרינוויי, קיירון מלינג, דארן גארט.

וידיאו – הופעה מלאה של The Fall בפסטיבל גלסטונברי 2015

https://www.youtube.com/watch?v=KNCJuujK5oU

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן