good kid, m.A.A.d city

קנדריק לאמר

הליקון
4.5/5

"אתם עומדים עכשיו לחזות בכוחה של חוכמת הרחוב", מכריז קנדריק לאמר, ומגיש את תמצית חוכמת הראפ של מי שבשמו המלא הוא קנדריק לאמר דאקוורת', הילד הטוב בעיר המוטרפת, למעשה הבחור העומד מאחורי אלבום הראפ האוטוביוגרפי הכי מדובר של השנה, מי שגדל בין חבורות הרחוב המצולקות של השכונות האלימות בקופטון קליפורניה.
האלבום עמוס בסיפורים בעלי מוסרי השכל, טקסטים מחורזים מורכב, אמירות של ביטחון ללא גבולות: "אני מתפלל שהזין שלי יהיה גדול כמו מגדל אייפל/ כדי שאוכל לדפוק את העולם משך 72 שעות" הוא שר ב- Backseat Freestyle.
לפני כן ב – Bitch, Don't Kill My Vibe קנדריק שר בעידון  את השורות: "I'm a sinner that's probably going to sin again/ Lord forgive me/ Lord forgive me/ Things I don't understand". "אני חוטא שכנראה הולך לחטוא שוב/ אלהים סלח לי/ אלהים סלח לי/ דברים שאינני מבין". ואז המעבר המפתיע להרמוניות קוליות מעורבת בראפ סיפורי של The Art of Peer Pressure – אמנות הלחץ החברתי, על בסיס סיפור של שוד בשכונה שלו. כאן ממשיך קנדריק את הסיפור של "הילד הטוב" ברחוב האלים ומודה – במהותי מעולם לא הייתי אחד מהם: "I never was a gang banger, I mean I never was stranger to the funk neither/ I really doubt it/ Rush a ni**a quick and then we'd laugh about it/ That's ironic cause I've never been violent/ Until I'm with the homies"
אלבום הקונספט יסביר מדוע ענק כמו דר' דרה אימץ אותו לחוזה הקלטות. הרולינג סטון כתב עליו: החוף המערבי לא ראה משורר רחוב מהמם כזה מזה דור. קנדריק לאמר נוקב, עוסק במציאות של הרחובות הקשים בפינצטה. סטורי טלר ששותל קטעי שיחה (קישור) בין השירים כדי לייצר סיפור בהמשכים שיורד לרזולוציות הנמוכות ביותר – שמות רחובות, דמויות. הכוונה אינה כמובן להיות מאוד סקטורלי, אלא לאפיין מצב באמצעות סיפורי השכונה האלימה שבה הוא גדל,למעשה – השפעת תוצאות המחסור על האדם.
השירים נכתבו מזווית של בוגר שבוחן דרך עיניו של נער את משמעויות הטוב מול הרע מהיבטים שונים. Real הוא שיר העוסק בשאלה – מה הופך אותך אמיתי. קנדריק לאמר בוחן את השאלה על עצמו. בתשובה על השאלה הוא משלב בסוף השיר דואר קולי של הוריו. שומעים את אביו אומר כי אמיתיות היא אחריות, דאגה לאמך, למשפחתך, אמיתיות היא אלוהים.
ההפי אנד קיים באיזשהו מקום גם ביכולת של אדם כמוהו להיחלץ ממקומות כמו קומפטון ולהגיע להגשמה ולגאולה, אבל זה אינו מסיר את סימני השאלה הגדולים לגבי כל האחרים שמצבם יישאר בזבל. כמו בפתיחת האלבום, מודה קנדריק לאלוהים. ג'יזוס נמצא בסיפור הזה, מה שאומר שיש גם סיכוי לגאולה. אחד האלבומים המורכבים, האותנטיים, החכמים שיצאו בז'אנר ב-2012 ובכלל.

Backseat Freestyle

Kendrick Lamar, 'good kid, m.A.A.d city'

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות