קאבר נועד לעיתים לגאול-לחשוף שיר שגורלו נגזר– מצולות השכחה. שלפתי את אלבומו של ארז הלוי – "הלילה" כדי למצוא בתחתית הרשימה את השיר הזה. בים המוסיקה – צריכים לעיתים סיבה כדי להיאחז באי בודד קטן. ארז הלוי שר על מהות החיים. על חיפוש האמת. באין תשובות לשאלות קיום גדולות במסלולי חיים רגילים, מצטרף המשורר למסלולה של ציפור קטנה "ששינתה כיוון אל תוך הלילה האפור". אולי הדרך הזו תוביל אותו לתשובות שהוא מבקש. ארז הלוי הוא אחד המשוררים המיוחדים של המוסיקה הישראלית. די אם נזכיר את "הדייגים", "הלילה", "כך ברא אותך הטבע". המוסיקה שלו מאופקת, נעה על פס קול מינורי נוגה, משרטטת תחושות ללא דרמה, שר את הנרטיב שלו בדיוק רב. תעצומות נפש של שנסונייר עברי אותנטי.
דין דין אביב בקאבר שלה הוציאה את "ציפור זרה" מחדרו הקטן האפלולי והאינטימי של ארז הלוי אל מרפסת מוארת בהפקת פופ חשמלית לעומת האקוסטית – במקור. אין כאן חגיגות. הטון הנוגה והמגע המהורהר קיימים בביצוע הזה. זוהי "ציפור זרה" שמתגלה לפתע מחדש, כאילו חיכינו לה שנים, ואנחנו מצטרפים למסלולה – גם לזה הקודם.
ציפור זרה שינתה כיוון
וגם אני איתה פתאום
אל תוך הלילה האפור
בקשנו שאלנו
על פני הרים וגאיות
בלהבות שקטות בוכות
חיפשנו האמת לשווא אבדנו
ציפור קטנה ואין לה קן
ציפור יפה ואין לה שם
ציפור זרה בלילה קר
נודדת
ציפור זרה שינתה כיוון
וגם אני איתה פתאום
אל תוך הלילה האפור
בקשנו שאלנו
על פני ימים ונהרות
בין אבנים קטנות גדולות
חיפשנו האמת לשווא אבדנו
ציפור קטנה ואין לה קן
ציפור יפה ואין לה שם
ציפור זרה בלילה קר
נודדת
**** סינגל זה הוא שלישי מתוך אלבומו של ארז הלוי שהוא השני בטרילוגיה "יוצרים מבצעים משיריו". באלבומים אלה, אשר ייצאו כאלבום משולש, ביצועים לקלאסיקות וחומרים חדשים.
צילום: מרגלית חרסונסקי