"קלאסיקה פוגשת קובה", הופעה חיה

האחים קלאז & קלאב פרקשנס

סוני, אן.אם.סי
4/5

הפתטית של לודוויג ואן בטהובן מגיעה לקובה. דיסק א'. איך שהאחים קלאז עוברים מסלואו לצ'ה צ'ה צ'ה? בקטע השלישי של הפתטית. פסנתר וכלי הקשה לטיניים נפגשים, ואז מגיע Air האיטי של סבסטיאן באך. וגם כאן על בהונות נכנסים הפרקשנס. סבסטיאן עדיין כאן ב"פרלודיו" בדיאלוג בין כלי ההקשה לבס. והנה הקלילות של ה"מארש הטורקי" שהופכת לקלילות של "המארש הקובני". וולפנג אמדיאוס מוצארט מעולם לא רקד ככה. הקהל מריע תוך כדי נגינה. מוצארט מתהפך בקברו? לא בכל קטע.
הקלילות המרהיבה הזו, שאם היא לא הייתה נסבלת – בטח לא הייתה נמכרת במיליונים. ןירטואוזיות לשמה, צלילים פריכים, ידידותיים לכל אוזן. מלכי מוסיקת האיזי ליסנינג ממשיכים להריץ את מכונת להיטי קובה שלהם. אחרי "קלאסי בקובה", "ג'אז בקובה" ו"סלסה בקובה", מגיע מוצארט לביקור בקובה מלווה לא רק בקלאז בראדרס הגרמנים אלא בשני ושני נגני הקשה קובניים. גם כאן אין מהפיכות – אלא מוסיקה קלה – קלאסית, סווינג, מוסיקה לטינית עם יצירות מוצארט. בחיבור אלתורי ג'אז, מקצבים מכול הסוגים (אפרו, בולרו, קליפסו, צ'ה צ'ה, דנזון, ג'אז לטיני, סון) מלודיות קליטות ומוסיקה קלאסית – המוסיקה הזו קולחת ויכולה להיות פונקציונאלית – גם כמוסיקת לילה קלה, לדיסק במכונית, ספגטי-מערבונים מחוייך (סטייל אניו מוריקונה – "דון מוארטה" לפי מוצארט) סמול טוקינג לאור נר וכוסית יין משובח, ואם סמול טוקינג ויין אדום אז גם ג'אז "במצברוח סנטימנטאלי" לפי דיוק אלינגטון בצליל פסנתר דרמטי וגם So What לפי מיילס דיוויס הסוער והוירטואוזי (בקטע הווקאלי).
האחים קלאז לא רשמו פטנט על השידוך בין מוסיקה לטינית/קובנית וקלאסית/סימפונית וג'אז. הם מחפשים את נוסחאות החיבור המחניפות ביותר, ובפניה למאזיני הקלאסי-קל, הם עושים את זה הכי יעיל ומקצועי, והם לא תאמינו, נהנים מהחיבורים האלה בין מקצבים אפרו קובניים למלודיות קלאסיות. אם האזנה קלה – זה הדבר המחניף הזה.

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות