טוני אלן ורביעייתו במועדון זאפה ת"א

0/5

טוני אלן המתופף בן ה-65 מי שהמציא את סגנון האפרו ביט יחד עם פלה קוטה, חובט בתופים כמעט בלי להזיז את הגוף. המקלות כאילו נדבקות לתופים ולמצילתיים  בתנועות חסכוניות וחדות, והוא שוזר בקצב האפרו משפטים קצרים.
 
אלן פיתח טכניקה של תיפוף ללא שיתוף הגוף. הידיים נשארות כמעט צמודות לגוף. הוא אינו מפוצץ את התופים. מתופף למראית עין בקלות, כאילו אינו מתאמץ. בפועל הוא אינו מפסיד עוצמה.
 
הנוסחה המוסיקלית של אלן לכאורה כמעט מונוטונית. הקצב אינו משתנה, ומבחינה זו סגנון האפרו ביט מתנהג כמעט כמו הרגאיי המודרני. זה קצב שמח, אחיד, פאנקיי, אבל ללא שינויים מרתקים. המוסיקה מתבססת הרבה על קטעי הסולו של נגניו, בס-גיטרה-חצוצרה.  
 
 הקצב שאלן מייצר מאפשר שילוב של ג’אז עם מוסיקה אפריקאית, אבל בסך הכול, צליל האפרו ביט עובד על תחושות הגרוב, הוא פחות מתוחכם מג’אז, פחות מלודי מרוק, ובכול זאת התחושה היא שאלן הצליח לייצר סגנון ייחודי וקומפקטי.
 
מי שהגיע כדי לתפוס ראש ולהזיז גוף לקצב טוב – אלן מספק את הסחורה הכי אותנטית, קצב שמגיע לא רק לרגליים. מי שבא לחפש יותר מזה – קצת התאכזב. 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן