אביב גפן ותמר עמר ז"ל - גבוה‎

אביב גפן ותמר עמר ז"ל – גבוה‎

אביב השלים הקלטה שעשה עם תמר עמר ז"ל , אחת הזמרות המעולות בתחרויות הריאליטי מוסיקה, שהלכה לעולמה לפני שנתיים

מילים לחן עיבוד הפקה מוסיקלית: אביב גפן , תמר עמר ז״ל: שירה שירה, פרוגרמינג,קלידים, גיטרה בס, גיטרות, קולות: אביב גפן גיטרות: עומרי אגמון תופים: תומר צדקיהו
4/5

תמר טאי עמר, אחת הזמרות המעולות בתחרויות הריאליטי מוסיקה, הלכה לעולמה לפני שנתיים, בגיל 23. היא הייתה בת 16.5 כשהשתתפה ב"דה וויס", ואז כתבתי עליה: "לא הייתה בתולדות תחרויות הריאליטי מוסיקה בישראל מועמדת כל כך צעירה בעלת בגרות, עומק, יושר אומנותי כמו עמר".
שנתיים אחרי מותה, מוציא אביב גפן, ששפט אותה בתחרות אז. הקלטה איתה שהשלים עכשיו לסינגל חדש. השיר מתייחס לשאיפה של אנשים להרגיש ״גבוה״, אבל לא באמת מצליחים לחוש את התחושה הזו.
התחושה של “להרגיש גבוה” היא תחושה סובייקטיבית שיכולה להשתנות מאדם לאדם, אך לרוב מתייחסת לחוויות של תחושת עליונות או רוממות רגשית ופיזית. התחושה הזו יכולה להיות פיזית, רגשית, מנטלית או אפילו רוחנית. רגשית/פסיכולוגית: תחושה זו יכולה להיות קשורה לרגשות של כוח, ביטחון, או הצלחה. כאשר אנשים מרגישים בטוחים בעצמם, גאים או מוצלחים, הם עשויים לתאר זאת כתחושה של “גובה”. רוחנית/מנטלית: זה יכול להיות גם סוג של התעלות רוחנית, כאשר אדם מרגיש מחובר למשהו גדול ממנו או כשהוא חווה חוויה רגשית עזה ומרוממת.
אביב גפן לא יורד לרזולוציות שמנתחות את מהות התחושה. מה שעובר בשיר זו ההרגשה. גפן מנצל היטב את הפקת ה-EDM לקידום המנגינה הקליטה,  ונעזר בצורה אפקטיבית בקולה של תמר עמר, שהשיר הזה הוא סוג של מחוות זיכרון לזמרת נפלאה, לוקח אותה ואותו גבוה.

כמה מצער תמר טאי עמר הלכה לעולמה

צילום: משה נחומוביץ

אביב גפן ותמר עמר ז"ל גבוה‎

את ואני/ ובינינו עננים 
תמיד היו שחורים חולפים שמיים נמוכים
עכשיו את מעל גבוה

אתה יודע ת'אמת/ לא היה לי קל
גבוה/ לא הרגשתי גבוה, גבוה

את ואני/ ובינינו עננים 
תמיד היו שחורים חולפים שמיים נמוכים
עכשיו את מעל גבוה

זה לא היה אבוד/ הקסם מתעורר
גבוה, גבוה
לא הרגשתי גבוה, גבוה

את ואני/ ובינינו עננים 
תמיד היו שחורים חולפים שמיים נמוכים
עכשיו את מעל גבוה

אביב גפן פייסבוק

share

4 אהבו את זה

share

4 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן