אהוד בנאי צילום מרגלית חרסונסקי

אהוד בנאי תחנות בזמן עם תזמורת ירושלים מזרח מערב

תזמורת ירושלים מזרח מערב היא עוד תחנה בדרכו של בנאי, שחייבים לעצור בה.

4/5

אהוד בנאי אמר לפני המופע במשכן לאומנויות הבמה: "בקשר המתהווה עם התזמורת אני מרגיש שאני נכנס לתוך הרפתקה מוסיקלית מרתקת, ושזה בדיוק הזמן הנכון לזה".
תום כהן, מנצח תזמורת ירושלים מזרח מערב, חגג אהוד בנאי לאורך כל המופע בהתלהבות, בתנועה ובקפיצות. הפעם זה לא היה כבר ניסיון להעניק ל"אשכנזיות" של חוה אלברשטיין לבוש מזרחי, לא הכי תואם בעיבודים. הפעם – הדרכים הצטלבו. הנפשות המנגנות נפגשו עם הטרובדור הכי ישראלי במוסיקה המקומית. תום כהן דיבר על אמן שיצירתו השפיעה עמוקות ועיצבה את ה-DNA התרבותי המקומי.

פעם ניסיתם  להגדיר את בנאי? מהו יווני, מזרחי, חסידי, ישראלי, רוק?  לא יודע. זה קודם כל אהוד בנאי, ערב רב, נטוע באדמה הזו, אבל גם קוסמופוליטי, זמר-עם וזמר מחאה וזמר נשמה וגם יוצר שמרגיש את הדופק של העם שבתוכו הוא חי. שירים כמו שלו אינם יכולים להיוולד בארץ אחרת. שירים עבריים עם כל הניחוחות, שיוצאים מירושלים, עוברים דרך פלורנטין ומגיעים עד עד חופי פיראוס. מצד שני, תשמע אצלו  מוסיקה קאנטרי-קלטית כמו, "הכוכב של מחוז גוש דן", גם האפרו של ההיברומאן וההומור של הא-יידישע רסטהאמן. הבלוז שלו אינו סתם בלוז. הוא בלוז כנעני. ובבלוז שלו יש גם קולות מואזין.

המופע עבר דרך תחנות בזמן של בנאי: מהפיוט שספג בבית אביו, דרך השפעות הרוק שהשאירו חותם על הצליל שלו, ההצלחה הראשונה, וכמובן, שיריו המובחרים, שנכנסו לרשימה נפלאה של שירים, שחלקם המובחר הגיע לערב הזה בו אהוד אירח את הזמרת הצעירה סמא שופאני.
הפתיחה חיבלה
: התזמורת עלתה על אהוד, וקולו נשמע עמום ומעוות. בדקתי עם יושבי השורות למעלה. גם הם התבאסו. (תקלה טכנית, חוסר באלאנס?). בהמשך השתפר המצב, אבל לא תמיד קיבלתי את מימד הסאונד האופטימלי מהרכב  גדול כזה של נגנים.
בסאונד משופר זה יכול היה להיות מופע בלתי נשכח. בסופו של ערב, חיבור תזמורת מעורבת – קלאסית-מזרחית-רוק התאימה כקונספט אומנותי למוסיקה של בנאי. הדואטים עם הזמרת סמא שופאני, הליווי של תום כהן המנצח במנדולינה בשיר "מהרי נא" – העניקו למופע גיוון משדרג.
תזמורת ירושלים מזרח מערב היא עוד תחנה בדרכו של בנאי, שחייבים לעצור בה. הרפתקה מוזיקלית שאסור להחמיץ.

שימו לב אל הנשמה
האגס 1
דוד ושאול
פלורנטין
עבודה שחורה
זמנך עבר
יוצא לאור
בלוז כנעני
הכוכב של מחוז גוש דן
היום – סמא שופאני
עבדו ורנדורה – דואט אהוד וסמא
ל"ג בעומר – אינסטרומנטלי
ג'מלי פורוש – דואט אהוד וסמא
מהרי נא – אהוד ותום כהן (אקוסטית, מפוחית, מגדולינה)
יידישע רסטהמאן
עיר מקלט
טיפ טיפה

אהוד בנאי – עבודה שחורה 

צילום סטילס : מרגלית חרסונסקי

אהוד בנאי פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן