קווין הלהיטים הגדולים Queen’s Greatest Hits.

לא עוצרים: אוסף להיטי קווין 1981 בראש מצעד האייטיונס 2021

לא רק קווין: אוספי הלהיטים הגדולים הישנים צצים שוב, Abba ו- Creedence Clearwater Revival יצאו גם הם מחדש, אבל Queen’s Greatest Hits הוא אלבום הלהיטים הנמכר ביותר בכל הזמנים

/5

שם האלבום: Queen’s Greatest Hits. גיל: 40. על העטיפה המקורית המקורית – אותו תצלום של הלהקה שצילם לורד סנודון. האלבום  נמצא השבוע ברשימת הנמכרים ביותר של האייטיונס, החנות הדיגיטלית מבית אפל. זה יהיה השבוע החמישי של האלבום בראש המצעדים, אם סופרים את ארבעת השבועות שהוא בילה שם ב -1981.
מוזר: אבל אין לדעת מה אנשים יורידו בימינו. סתם געגועים לפרדי מרקורי וקווין? טייפון נוסטלגי? מחסור בענקי מוסיקה? לא מדובר רק בהורדות דיגיטליות. אלבום הלהיטים הגדולים של קווין עורר גם את שוק הויניל, הדיסקים ואפילו ה… קסטות.
כשמדובר בעותקים פיזיים, האלבום הונפק מחדש לציון 40 שנה, כולל גרסת CD מיוחדת וקלטת (cassette) במהדורה מוגבלת המגיעה בחמישה צבעים. מה אנחנו אמורים לעשות עם קלטות? להקשיב לזה במכונית של ההורים?
אז ככה: להורים רבים יש מכונית חשמלית וספוטיפיי.
אלבום האוסף שונה בשירים אחדים ממדינה למדינה: לדוגמה, הגרסה האמריקאית כוללת את Under Pressure, שאינו נמצא בגרסה הבריטית. Don’t Stop Me נכלל במהדורות שיצאו בבריטניה ויפן, אבל לא בארה"ב.
לא רק קווין: אוספי הלהיטים הגדולים הישנים צצים שוב, Abba ו- Creedence Clearwater Revival יצאו גם הם מחדש, אבל Queen’s Greatest Hits הוא אלבום הלהיטים הנמכר ביותר בכל הזמנים בבריטניה – והיחיד שהגיע ל – 25 מיליון עותקים נמכרים בשנת 2019 (6 מיליון בבריטניה בלבד, פלטינה X 9 בארה"ב). האלבום "בילה" בסך הכל 952 שבועות במצעד האלבומים ב 40 השנים האחרונות.
חלק מהביקורת בבריטניה הלכה נגד הזרם. מבקר מגזין הרוק "מלודי מייקר" כתב על האוסף: "מעולם לא התעניינתי ולו במעט בפומפוזיות המגוחכת של קווין ופרדי מרקורי רק גרמו לי לגיחוכים. אני מניח ששירים כמו 'Killer Queen' הם די קליטים, בעוד כל דבר מגוחך כמו 'We Will Rock You' ראוי לפרס על הטעם הרע ביותר".
ביקורות ומכירות הן לעיתים שני קווים מקבילים שלא נפגשים. Queen’s Greatest Hits דילג על הביקורות, על האופנות המוזיקליות המשתנות וממשיך לעשות דרכו אל עבר הנצח.
מתכון הצלחה?  כל הגישה לסאונד קולי של קווין היתה מלכתחילה מאוד עשירה. לא היתה בהסטוריה של הפופ להקה שעסקה כל-כך בצד הווקאלי כמו קווין. ההצגה של קווין לעולם לא תהיה מה שהיתה עם פרדי מרקורי, והאוסף הזה מזכיר כי קווין עשו הצגה בעיקר בזכותו, הצגה שנכנסה לדפים המפוארים של הרוק, ועדיין רצה.

**** גיטריסט קווין, בריאן מיי, אמר השבוע (יולי 2021) כי הוא מאמין שפרדי מרקורי היה ממשיך עד היום עם הלהקה אם הוא היה עדיין בחיים. "אני מרגיש יותר ויותר שהוא סוג של איתנו בצורה מסוימת, אולי אני נהיה רומנטיקן זקן, אבל פרדי נמצא בי כל יום. הוא תמיד במחשבותיי, ואני תמיד יכול לצפות מה הוא יגיד במצב מסוים, מה היה רוצה מתי היה צוחק. הוא כל כך חלק מהמורשת שיצרנו, שתמיד יהיה נוכח."
""אתה אף פעם לא מסיים להתאבל אם אתה מאבד בן משפחה, ופרדי היה בן משפחה, אבל אתה גם מגיע למצב שאתהמרגיש טוב וחושב, אלוהים הבחור חיחיים נהדרים יצרנו יחד דברים נפלאים שעדיין משמחים אנשים, וישנה התחושה הזו – שהכל אכן קרה. כמה מדהים שהכל קרה.”

Queen – Bohemian Rhapsody

iTunes Top 10 Album Charts

  1. Greatest Hits (1981 UK Edition) – Queen
  2. SOUR – Olivia Rodrigo
  3. Inside (The Songs) – Bo Burnham
  4. Behind The Bar – Riley Green
  5. In The Heights (Original Motion Picture Soundtrack) – Lin-Manuel Miranda
  6. My Savior – Carrie Underwood
  7. NOW That's What I Call Country, Vol. 14 – Various Artists
  8. Dangerous: The Double Album – Morgan Wallen
  9. Country Stuff – EP – Walker Hayes
  10. Blue – Joni Mitchell 
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן