אושיק לוי צילום מרגלית חרסונסקי

ראיון לקראת פסטיבל הפסנתר

אושיק לוי

אוקטובר 2019
/5

הזכרתי לאושיק לוי, כי עברו 48 שנים מאז שפירסמתי ב"מעריב" (9.6.71 – ראו מימין) את הכתבה הראשונה שלי עליו. כמעט לא ראיתי אותך מופיע מאז. אושיק אמר שהכל בסדר איתו, שהוא מופיע הרבה. הנה בתוכניה של פסטיבל הפסנתר הוא נמצא עם ערב שנקרא "כל השירים הם שלו". אושיק כבר בן 75, מצב רוח מעולה, שמח וטוב לב.
עלעלתי בכתבה ההיא. פגשתי אז עלם בן 27, ספוג נועם ואסתטיות בוהמית, אבל מעט מאוד גינוני כוכבות, וכמו עכשיו דעתו בדוחה עליו, קליל ונחמד. שוחחנו אז על תקליטו הראשון, "קצת שקט". היו בו שירים על בחור שחשקה נפשו בשינה טוטאל, דון ג'ואן שלא השאיר אחריו אף בתולה, דג צלופח שנגע במותניה  של נערה עירומה, אשר ירדה לרחוץ במימי הנחל וגם על שתי אחיות השוכבות במיטה אחת ומשוחחות על מהות האהבה. אושיק היה אז בתחילת דרכן כסולן אחרי שנים של חברות בשלישיות וברביעיות ("רביעיית הטיילת", "שלישיית התאומים", "תל אביב הקטנה").
שיר אחד שינה הכל. הוא נקרא "חוזה לך ברח". יענקל'ה רוטבליט כתב את המילים, שלום חנוך את הלחן. אם יש שיר פריצת דרך בקריירה של זמר – זה היה השיר. מרבית להיטיו לאחר מכן שייכים לעשור של השבעים עם מיטב השירים שהלחין לו נפתלי אלטר, ביניהם "יונתן סע הביתה" (יהונתן גפן), "טוליק" (רמה סמסונוב), "לא הכרתי אותך מקרוב" (תרצה אתר), מתי כספי – "זה מכבר" ( לאה גולדברג)  שלום  חנוך – "לישון לישון", "אגדת דשא"  (מאיר אריאל). לא הכל זה התרפקות: לפני שנתיים שמעתי את אושיק בשיר חדש נפלא שנקרא "צא מן הבית", השנים עושות את שלהן לקול, אבל דווקא הצרידות מעניקה לו רמת אמינות לא קטנה.  שיר שהוא ניסיון לענות על שאלות חיים, על התלבטות של – האם להסתגר, לחיות בעבר, למצוא מקלט בתחושות ישנות, או לעשות שינוי, להתחדש, לצאת מהבית.
ממרום הגיל – זהו המבע אותנטי שהופך את הטקסט לעוצמתי, ואושיק לוי מביע את התחושה ממקום עמוק, פנים להתחדשות ולא להתרפקות, וגם סולו החשמלית המלודי של גבע אלון לקראת סיום מעיד, כי הוא יצא מן הבית לחוש בריזת קיץ חדשה. אני מאוד מקווה שאושיק ישלב את השיר בהופעה שלו בפסטיבל הפסנתר, ועם זאת הוא לא יוותר על אחד מלהיטי הרפרטואר שעשה אותו למה שהוא.  במופע המציין 50 שנות קריירה יתארח אסף אמדורסקי.
הרכב מלווה: מאור ויזל גיטרה אקוסטית ■ דן זייתון גיטרה בס ■ דוד לוי גיטרה אקוסטית ■ ליאור רומנו פסנתר וסינטי ■ עופר לוי הקשה ■ נעה איילי צ'לו 

ראיון עם אושיק לוי

אושיק לוי – "יונתן סע הביתה"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן