subwoolfer מנורבגיה

אירוויזיון 2022 מטורינו חצי גמר ראשון – עשר העולות.

שוויץ, ארמניה, איסלנד, ליטא, פורטוגל, נורבגיה, יוון, אוקראינה, מולדובה, הולנד

3.5/5

קול היופי מטורינו. אוקראינה – בטח. ניצחון ידוע מראש, אבל מי היה מאמין שפצצות האנרגיה מאלבניה ולטביה ישארו בחוץ והשיר המיושן – "סנטימנטה" של מוניקה מליטא יעלה.
מה שמלחיץ זה הגודש
. שמעתי שעתים שירים. יש קורצים, יש שטוחים, יש יומרנים, יש נחמדים, יש חזקים. כלומר – מעט חזקים. אבל בגדול, מעט מאוד הדליקו. מה שחשוב לשלוש מאות מליוני הצופים: השוק האירופאי הגדול של הפופ חזר לפעולה רגילה. כאן אין נפילות שערים, כאילו אין מלחמה באירופה. כולם מבקשים להיות הלהיט של המחר. כמעט שום שיר לא ממש תפס בגדול, אם כי השיר המרקיד של אוסטריה, הפולק המלהיב של מולדובה ומפגן-גימיק המסכות הצהובות של נורבגיה – עוררו את התחרות.
רונלה מאלבניה. קשיחות בביצוע, קצב בלקני, פופ רקיד. קליפ ראוותני נוסח סיפורי אלף לילה ולילה באלבנית, אנגלית וספרדית שמתחיל בעצירת טרמפ. איך מתחברים לזה? בחיוך. ב "Sekret", רונלה מעלה זיכרונות על הלילות שבילתה עם המאהב הסודי שלה. היא נותנת לנו להיכנס לסוד, ומשתפת את כל הפרטים העסיסיים של הסיפור. המאהב הזה נסע לכאורה מרחק רב כדי להגיע לרונלה, אבל הם מצאו בדיוק את מה שחיפשו. למעשה, רונלה מאוד מעודדת את ההרפתקה שלהם ונכנעת לתשוקה.

"ציטי זיני" מלטביה בישלו סלט פאנקי שמח ורקיד שנקרא "Eat Your Salad", אך מהסוג שעובר לידך וממשיך הלאה. בשיר משפט מרים גבה "במקום בשר אני אוכל ירקות וכוס" – שורת פתיחה שעלולה לגרום למישהו להעיף עליהם משהו.

מוניקה מליטא שרה "סנטימנטים". לא רק שהשפה הליטאית הורסת לה. גם השיר נשמע אנכרוניזם אירוויזיוני עבש ומשעמם.

מריוס ביר משוויץ, מאשר את מה שאנחנו מכירים מזמרינו: גברים בוכים בלילה. הנקודה היא שלעיתים רק אלוהים יודע מדוע. בלדת הרט ברוקן עדינה, מנגינה וקול סטייל אולד סקול פופ. יש מי שמעניקים לשיר כזה דוז פואה.

להקת Lps מסלובניה עושה Disko פאנקי בשני קצבים. השפה הסלובנית מיישנת את השיר תרתי משמע. בשתי מילים אנכרוניזם אירוויזיוני.

 "תזמורת קאלוש" היתה אחת משמונת הפיינליסטים בווידביר, תחרות הקדם של אוקראינה לאירוויזיון 2022. "סטפניה" הוא שיר תודה לאמא, המספר על זיכרונות טובים ממנה. השיר הנוסטלגי מדבר על תלאותיה ועל כמה היתה מסורה לילדיה. זהו סוג של "שיר ערש", כאשר סיומו של כל קטע ראפ מחזיר את המספר לימים שלו עם אמו.
המוסיקה בין המודרני לקלאסיהשיר מחבר בין פולק לראפ. בפזמון, השיר משתמש במילות שיר עם אופייניות – משפטים קצרים עם תנועות ארוכות. הסגנון הנוסף מייצר זרימת ראפ, שהמעריצים רגילים אליה מקאלוש.

Intelligent Music Project מבולגריה מביאים רוק גיטרות ישיר ולא מתוחכם בשיר Intention. "כוונה" הוא שיר רוק קלאסי על התמודדות של בחור צעיר עם אתגרי החיים.

S10 שמייצגים את הולנד, מביאים לטורינו שיר נוגה “De Diepte”.  ההרכב בולט בסצנת הפופ האלטרנטיבי בשפה ההולנדית. המוזיקה  משלבת ראפ, היפ הופ ודאנס, כולם מושרים בהולנדית המדוברת על ידי צעירים באזורים עירוניים. "De Diepte", שמתורגם כ"העומק", יכול להתפרש גם "התהום". בשפה ההולנדית, דיכאון ורגשות עצב מושווים למשהו עמוק בפנים, מתחת לאדמה. השיר מדבר על מצב נפשי שבו "עמוק בפנים" פירושו להיות "אבוד", "מדוכא" או "מבולבל".

"Trenulețul" ("הרכבת הקטנה") שמייצג את מולדובה שוחרר כבר בדצמבר 2021 כשיר קידום לפתיחה מחדש של חיבור הרכבת בין קישינב, במולדובה, לבוקרשט ברומניה. יש שביקרו את השיר על כך שהטקסט תןמך  בפיוס של מולדובה ורומניה השכנה כמדינה מאוחדת אחת, נושא פוליטי שנוי במחלוקת במולדובה. מוזיקלית, מדובר באיחוד של שני הרכבים –  זדוב שי זדוב ופראצי אדווחוב  שדוהרים על קצב בלקני מלהיב.

מארו נציגת פורטוגל שרה Saudade Saudade – געגועים געגועים. השיר באנגלית ובפורטוגזית, מספר את סיפורה של MARO על ההתמודדות עם פטירתו של סבה. השיר משתמש במילה הפורטוגזית המפורסמת “saudade”, המתארת תחושה של געגוע מלנכולי עמוק, שלא ניתן להעביר במילים. בשיר, MARO מנסה לתאר את רגשותיה, ואומרת ש"שום דבר לא אומר את זה בצורה טובה יותר" מאשר "סאודדה".

מיה דימשיץ' היא כוכבת קרואטית מבוססת, אחרי שני סינגלים מובילים במצעד, ושני אלבומים שהגיעו לאותו הישג בארץ הולדתה. היא מונה את טיילור סוויפט ונורה ג'ונס בין ההשפעות שלה. ב"גילטי פלז'ר" (עונג האשמה) שרה סיפור בו היא מתארת את היותה עם בן זוג, אך חושבת על מאהב אחר בחלומותיה, מה שמותיר שאלה האם האדם הנוכחי הוא אהבת אמת בחייה, או מערכת יחסים שחלף זמנה. "חמישה לילות ברציפות של חלומות, שלא הייתי חולקת לעולם". היא נשארה עם "מזכרת" האשמה, כשהיא שוכבת במיטה עם בן זוגה, והיא "איתו עד שהמוות יפריד בינינו". היא מתארת את בעלה במסירות, בעוד שהגבר שהיא מפנטזת עליו הוא רק "אוצר סודי" והכינוי שלו "גילטי פלז'ר". מנגינה וקצב  שנשמעים  אולד סקול פולק – פופ רדיו פרנדלי על מסלול מיינסטרים של יותר פלז'ר מאשר גילטי.

אירוויזיון בשנה הבאה בדנמרק? המעבר של רדי  ב"ההצגה" מבלדת פסנתר נוגה לרוק סוער מדהים. ארבע הנשים, שהורכבו כלהקה על ידי המתופפת איהאן ואגדת תעשיית המוזיקה הדנית Chief1 – מרכיבים יחד את REDDI

האוסטרים לומיקס (לוקה מיכלמאייר) ופיה מריה הביאו את הדאנס קלאב לוינה, אלקטרוניק דאנס מעיף. צמד מתבגרים (18-19) רוצה להפוך את אוסטריה למארחת הבאה של האירוויזיון עם השיר Halo (הילה). השיר עוסק במציאת כוח פנימי ושיתוף פעולה: "תן לי להיות ההילה שלך, כי עברנו גיהנום וחזרה בלילה אחד בלבד". המילים מתייחסות לדמויות יווניות עתיקות הרקולס וסוקרטס כדי לבסס דימוי של כוח פנימי.

"סיסטיר" Systur) טריו האחיות האיסלנדיות מביאות איתן את השמש העולה בארצן הקפואה בשפת מולדתן זה נכתב כך: “Með hækkandi sól”. פולק רגוע, נעים הליכות, והשלוש ככל הנראה אומרות לעצמן – העיקר שהשיר יישמע. כל נקודה בה יזכה – תתקבל בברכה. לא ברור לי, איך השיר הזה עלה לגמר.

אמנדה טנפיורד מיוון שרה אהבה: "אם נמות עכשיו, יהיה לנו תמיד זה את זו". נולדה באלסונד, נורבגיה, לאם נורבגית ולאב יווני, היא בילתה חלקים מילדותה בשתי הארצות. השיר הנוגה "למות ביחד" בוחן מספר נקודות מבט של מערכת יחסים גוססת. הבית הראשון מצייר תמונה של חוסר שביעות רצון, מה שמרמז, שזו יכולה להיות תחילת הסוף. זה מודגש כשטנפיורד שרה, "אנחנו לא צוחקים יותר וכשאנחנו בוכים אנחנו עושים את זה לבד."

נורווגיה מהמרת על Subwoolfer ועל השיר "תן לזאב הזה בננה". לפי הקליפ הביזארי -הם צמד מסתורי במסכות צהובות –  ודאנס מדליק. יש כאן משהו שעשוי להפוך ללהיט מועדונים משלהב. נאמבר הדאנס האלקטרוני משתמש בסיפור "כיפה אדומה", כאלגוריה שקוראת לעולם להגן על הפגיעים ביותר (כולל סבתא) מפני נגיף הקורונה וספקני החיסונים (הזאב)?

רוזה לין נציגת ארמניה שרה "Snap" על ניסיון להשתחרר מהאקס שלה. התהליך לא כל כך פשוט והיא מבקשת: "אני רק צריכה זמן". לין מבטאת את הכעס והתסכול שלה מהציפייה מאחרים. היא אומרת ש"אם עוד אדם אחד יגיד 'את צריכה להתגבר'", היא עלולה להפסיק לדבר עם אנשים. שיר פולק בעל קו מלודי מקסים, מהסוג ששובר את מחסום הזמן.

אנדרומאצ'ה – Ela מקפריסין שרה באנגלית וביוונית, בים תיכוניות ובדאנס. נגיש, קליט, פריך. האפטמפו ששווה גמר. המילים ממחישות את הטבע המרפא של האהבה. בבית הראשון, אנדרומאצ'ה שרה "מנגינות מצלצלות דרך הראש שלי כשאתה מביט בי", ומתייחסת למאהב שלה כאל "התרופה שלי". בהמשך היא קוראת למאהב שלה "להסיר את הכאב שלי".

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן