הרבי הנקוק צילום מרגלית חרסונסקי

אלבומי הג'אז הגדולים: הרבי הנקוק – Head Hunters

Head Hunters הוא אחד מאלבומי ההיתוך ג'אז פיוז'ן, הבולטים בתולדות הג'אז, למעשה האלבום הפאנקי ביותר בדיסקוגרפיה של הרבי הנקוק

4.5/5

ב-1968, אחרי חמש שנים עם מיילס דייוויס, הקים הרבי הנקוק חמישייה משלו.  כדי להגיע לקהל רחב יותר, הוא מתחבר לחשמל ולאלקטרוניקה. הימים ימי מהפך. באותם ימים ויין שורטר יסד את ההרכב "תחזית מזג האוויר" עם ג'ו זאווינול.
המעבר שעשה הנקוק לסגנון פיוז'ו החל באלבומי החמישייה הקלאסית השניה של דייוויס ב-1968, שבה ניגן פסנתר חשמלי ביצירה Stuff באלבום Miles in The Sky, ובהמשך באלבום  Filles de Killimanjaro.הוא הופך וירטואוז בפסנתר החשמלי דאז (פנדר רודס)  ובהמשך החל להשתמש גם בדור חדש של סינטיסייזרים (ARP) המוסיקה של הנקוק מקבלת תפנית לכיוון ריתם נ' בלוז, מלאה במקצבים אלקטרוניים שמחוזקים ע"י תופים ונתמכים ע"י סינתיסייזרים.
Head Hunters הוא אחד מאלבומי ההיתוך ג'אז פיוז'ן, הבולטים בתולדות הג'אז, למעשה האלבום הפאנקי ביותר בדיסקוגרפיה של הרבי הנקוק, מאלבומי הג'אז הנמכרים בכל הזמנים – כמיליון עותקים בזמן קצר לאחר יציאתו. סיבות? הנקוק פנה למקומות אחרים מאשר הג'אז הקונבנציונאלי. ההסבר שלו: "הרגשתי שביליתי הרבה זמן בחקר האווירה העליונה של המוסיקה, היותר מרוחקת.  הצורך היה להרגיש יותר חיבור לאדמה. בהרכב הקודם שלי Mwandishi הרגשתי שאנחנו מנגנים סוג של מוסיקה כבדה, והתעייפתי מלהיות כבד. רציתי לנגן משהו קליל יותר".

כמנהיג, הנקוק עבר מסלול דומה לזה של מיילס דיוויס, גם בעבודות האקוסטיות (Maiden Voyage, Empyrean Isles) וגם בסאשנים החשמליים הניסיוניים (Sextant, Crossings).  האלבום הושפע מסגנון מוסיקת הפאנק השחורה  שניגן המוסיקאי סליי סטון. הנקוק דחף גבולות האוונגרד באלבומים שלו, אך הוא מעולם לא התמסר למוסיקת גרוב כפי שעשה ב – Head Hunters
.בשיתוף עם בני מופין כנגן נשיפה,  פול ג'קסון הגיטריסט בעל המיומנות הפאנקיית, ועם המתופף הארווי מייסון ונגן כלי ההקשה ביל סאמרס. הנקוק הפעיל פסנתר חשמלי מתוחכם ויצר בקומפוזיציות מורכבות למלודיות פשוטות, במהלכי פאנק גרוביים, וצלילי מקלדת חשמליים מלהיבים. התוצאות, במיוחד על הקטעים "Chameleon" ו"Watermelon Man", שהיוו סוג של פריצת דרך מקורית והשפיעו על מוזיקאים רבים.

אלבומי הג'אז הגדולים: הרבי הנקוק – Head Hunters Herbie Hancock – Watermelon Man

Chameleon
Watermelon
Sly
Vein Melter

  • Herbie Hancock – Fender Rhodes, clavinet, ARP Odyssey synthesizer, ARP Soloist
  • Bennie Maupin – tenor saxophone, soprano saxophone, saxello, bass clarinet, alto flute
  • Paul Jackson – bass guitar, guitar, marímbula
  • Harvey Mason – drums
  • Bill Summers – agogô, balafon, beer bottle, cabasa, congas, gankogui, hindewhu, log drum, shekere, surdo, tambourine
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן