ספיר סבן אקס פקטור לאירוויזיון 2021

אקס פקטור לאירוויזיון: החברה הטובה של ספיר סבן

השופטים הם בני אדם, והרגש לעיתים משתלט על הרציו.

3.5/5

לחברה של ספיר סבן קוראים נטע ברזילי, שופטת בתחרות אקס פקטור לאירוויזיון. היא התרגשה נורא, כאשר ספיר שרה גרסה ל Hopelessly Devoted To You  של אוליביה ניוטון ג'ון מהמחזמר "גריז" משנת 1978. תזכורת: ספיר סבן ניצחה את ניצן שייר בדה וויס ב-2017  וזכתה במקום הראשון בשיר טורקי. זהו היה ניצחון הסלסול הים תיכוני על הפופ המערבי. סבן התגלתה כבר אז כאחת המסלסלות היותר טובות שצמחו מתחרויות הריאליטי, טובה יותר אפילו מעדן בן זקן, אלא שמאז  ספיר בחרה בז'אנר הים תיכוני למנף את זכייתה ב"דה וויס". מבחינת הנתונים הקוליים שלה, היא היתה מועמדת רצינית לרשת כל מלכה משרית ועד עדן. הבעיה שלה היתה שהיא שלא שלטה  ברפרטואר שלה, הוכתבה במקום להכתיב ולהיות מעורבת לעומק, והתוצאה היתה קריירה שלא ממש התרוממה.
והנה היא צצה לאקס פקטור 2021 במטרה מוצהרת לייצג את ישראל באירוויזיון, הפעם בשיר פופ ישן שלא מאפיין את הסגנון שלה, וזכתה לשמוע מהשופטת  נטע ברזילי, זוכת האירויזיון,  אומרת בהתרגשות שטופת דמעות את המשפט הבא: "אני רוצה להביא אותך לשם, למקום שמגיע לך להגיע אליו". לתומי חשבתי שהפקת התחרות תכנס מיד את ועדת האתיקה שלה ותפסול את השופטת – לפחות לשפוט את החברה הטובה שלה. איך אומרים: הצחקתי את עצמי.
אגב, לא בטוח שברזילי אוהבת את האוריינטציה המוזיקלית של סבן. היא (ברזילי) הביאה לתחרות מוסיקה חריגה, לא מיינסטרימית, שירה מיוחדות, אומץ ותעוזה בזכותם זכתה באירוויזיון. ספיר סבן נשארה באזורי נוחות, לא הראתה שום חידוש והעזה, אבל ברזילי כמו שאר השופטים, העבירה אותה ללא תנאי. יש כאן בעיה לא רק אתית, אלא מקצועית נטו, אם מדברים על מועמדת לייצג את ישראל באירוויזיון.
טרנטה גרוב מאשין הולכת על טרנד הקרוס אובר, חאפלה קוסמופוליטית. הדיאלקט הג'מייקני, הגרוב הבלקני, קשקושי מילים בכל שפה וסלנג. מה יצא? – רגאטון אוריינטאל יאללה בלגן.  זה נשמע שמח, רעשני ופומפוזי, כמו קרקס של אטרקציות מוסיקליות, שנועד להקפיץ ולשחרר, לא הרבה מעבר כשמדברים על מקוריות. השופטים זזו, שמחו, נהנו. מבחינתם ה"טרנטה" סיפקו את הסחורה, שנשמעה ג'יבריש גרוב שטוח.
שחר אדמוני לקחה אתת "אולי" הרומנטי של אביב גפן לחלקתה האישית בעיבוד פשוט ומיוחד לגיטרה, שהעניק לשיר חיים חדשים ויפים. ההצטרפות של יוצר השיר לדואט היתה מאותם רגעים יחידים במינם שתחרות ריאליטי מוסיקה זקוקה להם כאוויר לנשימה ולנשמה.
יובל לבקובסקי, הבחור שלמד אנגלית על בוריה ועל מבטאה באמצעות המחשב,  שר Hard To Say I'm Sorry, סופט רוק של להקת "שיקגו" מ-1982 ועורר אצל גפן ומסיקה ריגושים נוסטלגיים, שרק בהם היה כדי להעניק לו את ה"כן" המיוחל. נכון – השופטים הם בני אדם, והרגש לעיתים משתלט על הרציו.

אקס פקטור לאירויזיון ספיר סבן Hopelessly Devoted To You 

אקס פקטור לאירוויזיון פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן