אקס פקטור מרגול אין דבר כזה ויטני יוסטון בערבית

אקס פקטור: מרגול אין דבר כזה ויטני יוסטון בערבית

הפספוס של השופטים ילין עלי מיפו בת 15 ששרה Another Love

3.5/5

מרגול קוראת לזמרות הטובות "מנוולות". רק שלא יבינו אותה לא נכון. נוי אזולאי ששרה I Have Nothing של ויטני יוסטון היא אחת ה"מנוולות" שלה. כשמירי מסיקה העירה על המבטא שלה באנגלית, כחלק בלתי נפרד ממהות הביצוע, הודיעה מרגול, שממש לא איכפת לה האנגלית. שתשיר ויטני יוסטון בערבית.
מרגול צריכה להבין: אין דבר כזה ויטני יוסטון בערבית. כשמסיקה טענה שאין בביצוע Soul במובן ה – Feel הטיפוסי לז'אנר, השיבה מרגול בטמפרמנט שלה – "יש בביצוע טונות של סול". שתיהן, כמובן, התכוונו למשהו אחר. מרגול אולי מבינה ב-Soul אחר, "נשמה" נטו בלי סממני הבלאק אולד סקול. אגב, יש לה מושג ביידיש. כשדניאל פרוז'נסקי, נגן הקלרניט שר "יידישע מאמא", מרגול גילתה יותר מבקיאות בשיר. מה שעוש לה ההופעות בחתונות.
רן דנקר כינה את תומר אלמוג ששרה Somebody To Love  של קווין "מכשפה קטנה" והניח שיש לה עוד "שפנים קטנים בכובע". מירי מסיקה לא מצאה אצלה שפנים, ולא ידעה בדיוק איך לאכול אותה, למרות שהסכימה שהביצוע היה עדין וחכם. אז מה חיפשה?
אביב גפן חיפש אצל ליזה אורמן בת 16.5 משהו יותר "פרוע" בגרסה שלה ל-Umbrella של ריהאנה. הבת שש עשרה נשמעה לו "שמרנית", וטוב שמסיקה הבחינה בכישרון ובעומק אצל הנערה,  כלומר שיש לה את "הדבר הזה" שמצדיק לעלות אותה שלב, גם אם היא לא עשתה ביצוע גרוב בטירוף.
אם מדברים על גיל, נדמה שהמספר 15 הפחיד את השופטים באודישן של ילין עלי, ערביה מיפו, נערה מקסימה, אינטיליגנטית, שרה מיוחד ומסוגנן את Another Love של תום אודל. אחרי שגפן אמר עליה  "את שרה מאוד חכם" ומסיקה: "את מהממת", הוחלט לא להעביר אותה לשלב הבא, כי "זמנה יבוא". כלומר – זה הגיל שפסל אותה או התרגיל של השופטים. מישהו לחש על אוזניהם משהו שאנחנו לא יודעים? בקונטקסט אירוויזיוני, ילין עלי הרבה יותר מיווחדת ומעניינת מאשר ביצוע שגרתי של "אני גיטרה" ששר נועם אזוט, שהקשר בינו ובין אירוויזיון יותר ממקרי בהחלט.
מאור תיתון בן 32, יוצר-זמר, שמספק שירים לזמרים רבים, עשה שימוש בשיר שלו מ-2018 – "היי לי שקט" שכותב שורות אלו לא אהב בזמנו.  מתיתון שהשתתף בעבר באודישנים לדה וויס, ציפיתי לשיר מקורי חדש שיציג את כשרונו נכון להיום. זו מן הסתם הסיבה שנאלץ להציג לשופטים גם קאבר אקוסטי – "אבא" של אביתר בנאי. הפעם קיבל 5 "כן".

נוי אזולאי I Have Nothing

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן