ארמיר לי Modern Bop צילום מרגלית חרסונסקי

ארמיר לי Modern Bop

ב - Summertime TLV JazzFest: מוזיקה צעירה רעננה וסוחפת, שלא שוכחת לתת כבוד להיסטוריה של הג'אז, מוגשת על ידי נגן שמכיר בערך הפאן והבידור כאלמנט חיוני בג'אז.

4/5

ארמיר לי, כוכב ג'אז האמריקאי העולה, מאתגר עצמו במנהרת הזמן של הג'אז, עובר דרך כל הענקי הסקסופון מפארקר, דרך קולטריין, סטית', אדרלי ועוד.
ארמיר, שגדל ביוסטון, טקסס, הוא וירטואוז מהמעלה הראשונה, אחד הסקסופוניסטים המבריקים והמרגשים של הדור החדש. הנגינה שלו על סקסופון האלט שולחת את המאזינים לשורשי הג'אז. הוא מייצג את הדור החדש של האולד סקול ג'אז. הסגנון שלו בהיר, מלודי, "שמח", והוא קשור בעיקר למוזיקה משנות ה-40-60 לביבופ ולפוסט-בופ.
ארמיר לי מלא אמביציה, שופע חן והומור. הביצועים  שלו לא רק מרשימים, אלא גם מחדשים, אבל תוך שימת דגש על הקשר האמיתי שלו למסורות הג'אז המקוריות, שמגדירות את התפתחות הז'אנר במשך מאה שנה.

אמיר לי, בוגר Berklee College of Music בהצטיינות. מאז ועד עתה –  מסתובב בעולם בהרכבי ג'אז משלו, ובהרכבים חשובים כמו ואלרי פונומרב, פרנק לייסי וג'ייבון ג'קסון, והן בראש הרביעייה שלו.
למרות גילו הצעיר, כבר הספיק לקטוף פרסים ומלגות בפסטיבלי ג'אז רבים, כולל מכון Thelonious Monk Peer to Peer ותוכנית ג'אז ג'ייסון מורן. עד גיל עשרים היו לו הופעות והקלטות עם מוזיקאים בולטים כמו קני בארון, טרנס בלנשרד, אהרון גולדברג, טיה פולר ושליחי הג'אז.

למועדון גריי הוא הגיע במצברוח מרומם, בין השירים "התפרע" במיני פטפוטים נונשלנט – על בירה וויסקי. בגבו נשבה רוח קצבית חזקה שסיפק שי זלמן, המתופף המחייך.
המוזיקה של ארמיר לי מחברת את ההארדבופ הקשוח והאנרגטי בסגנון הג'אז מסנג'רס, עם הסווינג השמח והרקיד. מוזיקה צעירה רעננה וסוחפת, שלא שוכחת לתת כבוד להיסטוריה של הג'אז, מוגשת על ידי נגן שמכיר בערך הפאן והבידור כאלמנט חיוני בג'אז. ארמיר הוא מסוג הנגנים של נו דאל מומנט, לא יתן לעצמו ולקהל להשתעמם ולו לרגע.

רביעיית ארמיר לי Modern Bop פסטיבל Summertime מועדון גריי ת"א

Teds delight
On a misty night
My ideal
Green chimney
Senior blues
Moments notice
Cherokee
Blues

ארמיר לי – סקסופון סופרן; ניצן קולקו – פסנתר; גון שני – קונטרבס; שי זלמן – תופים

צילום מרגלית חרסונסקי

 


 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן