ארץ טרופית יפה

שירים ברזילאים שעשו עליה: ארץ טרופית יפה

ארץ טרופית יפה, משגעת, לוהטת בהפקה מוסיקלית עשירה מאוד מודל 1978

4.5/5

נחזיר את מחוגי הזמן ל-1978. "ארץ טרופית יפה" הוא אלבום אוסף של שירים ברזילאים בעברית ובהמשכו מופע, שראשיתו במסגרת תוכנית הרדיו "דו רה ומי עוד".   הוא מסמן עידן חדש בקשר של המאזין המקומי והמוסיקה שהגיעה  מארץ הסמבה והבוסה נובה.
מתי כספי, מושפע מוצהר, ואהוד מנור חוברים לגרסאות עבריות לכמה מהשירים הברזילאים הפופולריים ביותר. אהוד מנור לא היה דובר פורטוגזית, ולפיכך נעזר ב"פרבר" אורי הרפז אשר בילה את ילדותו בברזיל ורכש את השפה. התוצאה  הייתה בחלק מהמקרים תרגום מקורב של המילים ובחלק אחר מילים חדשות ללא קשר למקור הפורטוגזי, תוך ניסיון לשמור על המצלול והמקצב המקוריים.
בין היוצרים שנכנסו לאוסף הקרם דה לה קרם של המוסיקה הברזילאית. ז'ורז' בן, וינסיוס דה מוראיס, אנטוניו קרלוס ז'ובים, זאיר רודריגז, שיקו בוארקי, מרטינו דה וילה, אוז'אלה, באדן פאוול. הניהול המוזיקלי של המופע והאלבום נעשה בידי מתי כספי שבחר יחד עם המפיק עודד פנחסי נבחרת זמרים  שכללה את הזמרים: מתי כספי, יהודית רביץ, קורין אלאל, יוריק בן דוד, צילה דגן וצמד הפרברים (יוסי חורי ואורי הרפז).
התוצאה: ארץ טרופית יפה, משגעת, לוהטת בהפקה מוסיקלית עשירה מאוד. ב-1978 הפך האלבום למופע מצליח, גם הוא בניהולו המוזיקלי של מתי כספי.
המופע צולם לטלויזיה הישראלית בקיבוץ ברור חיל, בהשתתפות רקדנים מבני הקיבוץ.
הלהקה התפרקה בתום ההופעות. חלק מחברי הלהקה – יהודית רביץ וצמד הפרברים – המשיכו לבצע שירים ברזילאים גם אחרי המופע, ואף יצרו מוזיקה בסגנון ברזילאי. יהודית רביץ אף הוציאה אלבום – "בוא לריו", שמורכב כולו מנוסחים עבריים לשירי ז'ורז' בן ז'ור. כספי עצמו הוציא ב-1978 את "ארץ טרופית משגעת".

**** "ארץ טרופית יפה" הוא פרויקט שירים ברזילאיים בנוסח עברי, שהוקלטו לראשונה ב-10 במרץ 1977 במסגרת תוכנית הרדיו "דו רה ומי עוד" ב"קול ישראל". התוכנית הפכה מאוחר יותר לאלבום שיצא לאור ב-1978, וגם למופע שזכה להצלחה רבה בישראל.

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן