בוטל פסטיבל ג'אז תל-אביב

/5

פסטיבל ג'אז תל-אביב – איננו. אחרי מסורת של 23 שנה, החליטה עירית תל-אביב נגד חובבי ואוהבי הג'אז. בחודש פברואר 2013 – לא יתקיים הפסטיבל בסינימטק כמו בשנותיו הקודמות.
מנכ"ל העיריה שהחליט על ביטולו, כנראה לא שמע את מה שאמר רון חולדאי, הבוס שלו בפתח פסטיבל ג'אז תל-אביב בפברואר 2012: "אם יש סגנון מוסיקלי שמתאים לתל-אביב – זהו הג'אז". גם חולדאי, נדרש להסביר – מה קרה? ג'אז כבר אינו מזוהה עם תל-אביב? איך מבטלים ככה מוסד תרבותי של 24 שנה, שעיר כמו תל אביב התפארה בו? אבל כנראה שזו דרכם של פוליטיקאים. אומרים אבל לא ממש מאמינים-מקיימים.
פסטיבל ג'אז תל-אביב היה אמור לחגוג השנה 24. הוא נחשב אחד מאירועי הג'אז החשובים והאיכותיים ביותר בישראל. הפסטיבל צבר מוניטין רב בארץ ובחו"ל כמוקד משיכה לאושיות ג'אז ישראליות ובין-לאומיות וכן כבית לפרויקטים מוסיקליים מיוחדים. הוא הציב את תל-אביב על מפת התרבות המקומית. אין על כך ויכוח. יחד עם אחיו – פסטיבל הג'אז בים האדום הוא מיצב את תרבות הג'אז המקומית על מפת הג'אז העולמית.
נודע ל כי ההחלטה של מנכ"ל העירייה הייתה מנוגדת לעמדת של מחלקת המופעים והתרבות של העירייה שצידדה בהמשך הפסטיבל. היא הייתה כלכלית גרידא. שיקולים כספיים ולא אומנותיים.
ברק וייס מי שהפיק , אחד ממפיקי פסטיבל ג'אז תל-אביב אומר: "אני מצפה מעירית תל-אביב שלא תבטל מוסד אומנותי כמו פסטיבל הג'אז שהפך מותג שלה. בעיני זה גובל בפשע תרבותי"
תגובת העיריה כי הכוונה אינה לבטל הפסטיבל אלא להופכו לאירוע דו-שנתי… מגוחכת: אין בעולם תקדים לפסטיבל ג'אז שנערך כל שנתיים. אם הכוונה היא – לרדת מהעץ שעליו טיפסו – אז אין בעיה. נברך על חזרתו של הפסטיבל למתכונת הרגילה. כל שנתיים – זו התחמקות.
בתמונות: רון חולדאי, ראש העירה תל-אביב, שבי מזרחי, מנהל מחלקת המופעים של עירית תל-אביב

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן