בכל זאת פסטיבל ג'אז תל-אביב

/5

רק לפני חצי שנה הודענו/ זעקנו בצער על מותו של פסטיבל ג'אז תל-אביב בסנימטק בחודש פברואר 2013, והנה, הוא צץ מאי-שם בסוף חודש מאי, בשיא עונת הפסטיבלים והמופעים (מדיטרנה, פסטיבל ישראל) מה קרה? איך זה קרה? הרי הודיעו כי הפסטיבל יערך אחת לשנתיים, והנה – שלושה חודשים אחרי ויש פסטיבל?! פתאום נמצא הכסף? או אפשר לשאול: של מי הכסף? אפשרות אחרת: אנחנו בשנת בחירות לעיר, וחולדאי נזכר שפעם הוא אמר, שאם תל אביב הייתה סגנון במוסיקה, סביר להניח שהיא הייתה ג'אז. האם לחשו לאוזנו והזכירו לו, שאם לעמוד מאחורי ההצהרה, זו השעה..
לא יודע של מי היוזמה ואיך גייסו הכסף והאם מנכ"ל העירייה נסוג. וגם:  אם מאי הוא התאריך החדש של פסטיבל ג'אז תל-אביב – בין ה -29-31 במאי בסינמטק בתל-אביב. ואולי, כמעט, שכחתי יש להאמין שהזעקה בכל זאת עזרה.
מי ומי בפסטיבל? אגדת הג'אז- הסקסופוניסט גרי בארץ ורביעיית (בתמונה), וירטואוזית הפסנתר מיפן צ'יהירו יאמאנקה, החלילן האיטלקי ניקולה סטילו, רוי קמפבל וערן אלישע מארה"ב, קורי ווילקס וגרג ספרו מסצנת הג'אז הלוהטת של שיקגו.
הפקות מקור ובכורה שהופקו במיוחד לפסטיבל – אסתר רדא בעיבודים מיוחדים לשירים של נינה סימון, אירית דקל עם התזמורת האנדלוסית אשקלון, דניאל זמיר בהפקה מיוחדת ל"כנר על הגג" יארח את נתן דטנר, הגיטריסט אורי ברכה שיארח את שם טוב לוי, שביעיית "חגיגה" שתארח את ג'וקה פרפיניאן בהפקה מיוחדת לשירים של מתי כספי , רונן שמואלי יארח את רודי ביינסן ועוד.

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן