ברוס ספרינגסטין Tunnel of Love

ברוס ספרינגסטין Tunnel of Love

האלבום הראה את יושרתו של ספרינגסטין בבחינה עצמית. שירי האהבה הלא רומנטיים שלו חוברים בצורה קוהרנטית לשירים העוסקים במודעות החברתית  על שברון החלום האמריקאי.

4.5/5

Tunnel of Love שיצא שלוש שנים אחרי Born in the U.S.A הוא אלבום רוק שמציע מבט ברור על זמנים קשים באמריקה. ברוס ספרינגסטין שר על רכבת ההרים הרגשית מלהיות מאוהב ועד לגלות איך למצוא את האהבה. בשיר שנתן את הכותרת לאלבום, הוא גורם לך לתהות אם מעבר במנהרת האהבה הוא נסיעה ששווה לקחת.
ב-Tunnel of Love, ספרינגסטין כותב על ההבטחות שאנשים מבטיחים זה לזה ועל האופן שם מתנערים מההבטחות הללו, על החלומות הרומנטיים שחונכנו עליהם ועל השדים הפנימיים שחונקים את החלומות האלה. שדה הקרב עבר מהרחובות אל הסדינים, אך הקרב לא השתנה באופן משמעותי.
לפני "Tunnel Of Love" כמעט כל החומרים הקודמים שלו תיארו ללא רבב את החיים האמריקאיים האמיתיים, את המאבקים שלהם ("Born in the USA" של 1984), את שכונות העוני והטירוף שלו ("נברסקה" הלא מוערך ב-1982) ואת הדמויות שלו (במיוחד ב"Darkness on the Edge of Town"מ-1978)
אבל אחרי ההצלחה הפנומנלית של "Born in the USA" ספרינגסטין החליט לתת לדיוקנאות החיים והאנשים האמריקאים מנוחה קצרה. אם לצטט את הבוס עצמו, "אחרי 85' היה לי מספיק. פניתי פנימה כדי לכתוב על גברים, נשים ואהבה, דברים שהיו בעבר בשולי היצירה שלי".
הכותרת "מנהרת אהבה", אירונית. למרות שהנושא העיקרי של האלבום הוא אהבה ומערכות יחסים וכו', "מנהרת אהבה" לא נשמע קלישאתי וסטנדרטי בעיסוק בננושא הזה.
האירוניה והאמת ללא רבב של "מנהרת האהבה" משתלבים בצורה מושלמת עם הקונספט שלו. כל שיר באלבום הוא גולת הכותרת, בין אם בשיר כולו ('Brilliant Disguise', 'All That Heaven Will Allow', 'Spare Parts'), או רגע אחד מרהיב של השיר 'Walk Like a Man".
עיצוב העטיפה היה  שינוי מדימוי הפרסונה המחוספסת של ספרינגסטין: הוא מחליף את הג'ינס הכחול השחוק והכובע האדום בחליפה שחורה ועניבה.
Tunnel of Love הוא אלבום האולפן השמיני של ברוס ספרינגסטין, שיצא ב-9 באוקטובר 1987. למרות שחברי להקת E Street Band הופיעו מדי פעם באלבום, ספרינגסטין הקליט את רוב החלקים בעצמו, לעתים קרובות עם מכונות תופים וסינתיסייזרים .
האלבום aזכה ב "הופעת הרוק הטובה ביותר " בטקס פרסי הגראמי ב-1988 האלבום הראה את יושרתו של ספרינגסטין בבחינה עצמית. שירי האהבה הלא רומנטיים שלו חוברים בצורה קוהרנטית לשירים העוסקים במודעות החברתית  על שברון החלום האמריקאי.

Bruce Springsteen – Tougher Than the Rest 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן