ג'ון לורד, הקלידן של דיפ פרפל מת בגיל 71

/5

ג'ון לורד, הקלידן ומייסד להקת הרוק הבריטית "סגול כהה" (Deep Purple) מת בבבית חולים לונדון בגיל 71. בהודעה שיצאה מבית החולים נמסר כי סיבת המוות – בצקת בריאות, אחרי מאבק ממושך במחלת סרטן הלבלב.
ג'ון לורד היה שותף לכתיבת כמה מהשירים היותר מוכרים של דיפ פרפל כמו Smoke On The Water. במהלך הקריירה שלו ניגן בהרכבים רבים  כמו Whitesnake, Paice, Ashton and Lord. לורד היה מחלוצי הסינתזה בין רוק למוסיקה תזמורתית – בקונצרט המפורסם של ללהקה ותזמורת בביצוע דיפ פרפל והרויאל פילהרמוניק מלונדון שנערך באולם "רויאל אלברט הול" ב-1969.
לורד נולד בליססטר שבאנגליה. הוא למד פסנתר קלאסי מגיל מוקדם. בשנות העשרה המאוחרות שלו הוא ניגן ג'אז וריתם נ' בלוז בפאבים בהרכבי בלוז שונים, לפני שרכש את האורגן החשמלי הראשון שלו. יצירות רבות של דיפ פרפל נכתבו בהשפעת הרקע המוסיקלי שלו. מ-1968, דיפ פרפל עולה על נתיב של רוק כבד לצד להקות בריטיות כמו לד זפלין, בלק סבאת', שכבשו את המצעדים בסערה בסוף השישים תחילת השבעים. לורד פרש מהלהקה ב-2002, אז בהרכב של איאן פייס – תופים, דיווויד קוברדייל – שירה וריטשי בלקמור – גיטרה. בשנה האחרונה סיפר כי עבד באולפן מיוחד על יצירתו  "קונצקט ללהקה ותזמורת". 

וידאו: ג'ון לורד עם דיפ פרפל  מנגנים את Smoke On The Water בהופעה חיה בארה"ב ב-1973.

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן