גיא ויהל האוסף

האוסף

גיא ויהל

ארומה מיוזיק
4/5

עד היום לא לקחתי את גיא ויהל למכונית. האוסף הזה אומר: יש מצב. להיטים שיתנגנו  על הכביש הראשי בלי לחפור על כל סינגל. תן להם לרוץ,  לזרום.
קחו את "רצים באוויר". הדרמה על נתק ביחסים בינו ובינה. הקצב והמנגינה – מעלים אותה (את הדרמה) על אוטוסטראדת פופ נוחה וקולחת, טון תחושתי שנע על פס קול קצבי משדרג. המטרה היא לזכך את הפחד והמצוקה בצלילים מחניפים. את הצליל הישיר-חלק-מלוטש משיגים גיא ויהל בזכות העיבוד וההפקה המאוד אפקטיביים של עופר מאירי. הוא (מאירי) גם מי שהשתתף בעיבוד והפיק להם את "להציל אותי". הפקה עוטפת את השיר באווירה מלנכולית המוכרת מהמטרופולין שלו, כאילו הטקסט ממש מתחנן לפס הקול העגמומי הזה, שמנסה להפוך השיר לסרט חורפי. אין ספק: ההפקה של עופר מאירי העניקה להם בזמנם רובד אווירה אפקטיבי, שבלעדיו הדרמה שלהם הייתה מאבדת מעוצמתה. בהמשך – לא היו זקוקים לו עוד: התברר כי למדו והשתכללו. הם הלכו על כל החבילה.
גיא ויהל הם  צמד יוצרים מוכשרים, שמגיעים ממקומות של אמת וממיומנות מוסיקלית גבוהה, יוצרים, מפיקים וזמרים, אינם עמוסים בעודפי כריזמה. הם מעדיפים לתת למוסיקה לדבר, ולמילים לשדר טראומות אהבה ושברונה במוסיקת פופ מלו-קצבית אותנטית.
מה בוחרים לאוסף? רק להיטים? האמת – כן. מי ירוץ לרכוש אוסף שאינו דה בסט אופ? אבל בין ה-13 מזהים איכותיים יותר. קחו את "שמיים בוערים". המילים: "מהגגות אפשר היה לראות/ חלומות של אנשים הולכים ונעלמים/ בתוך שמיים בוערים/ ראיתי מהומות/ דברים שאני לא רוצה לזכור/ ראיתי ילדים שאין הם לאן לחזור". מלודרמה מתבססת על מחשבות החזקות מן החיים עצמם, חלומות מנופצים על רקע מלחמה, כשילדים חסרי בית מייצגים את הקורבנות של אירועים אלימים בעולם. המוסיקה חוברת חזק לנרטיב ומעצימה אותו. העיבוד תורם להתפתחות המסעירה של השיר, כששירתם של השניים קיימת בעוצמה גם בין השורות של הטקסט.
קחו את "בא לי לדבר". המוסיקה יוצאת לנתיב המרכזי בקצב מניע. ההבעה מבטלת קלילות. היא מלודרמטית כאילו לדובר דחוף לספר-לפרוק, נמצא על סף דיכאון במעגל הזה. גם ההפקה המוסיקלית מסייעת בהעלאת מפלס המצוקה הרגשית, מטעינה את השיר במתח. בא לו לדבר, והוא יותר מאשר מדבר – שר את הסיטואציה בדרמה גדולה כמו בנפשו היא. הטון התחושתי מגיע בעיקר מגיא בעל הצבעים המיוחדים – מנמוך אקספרסיבי מחוספס ועד פלצט נרגש. אלה בחירות מוצלחות לצאת איתם לדרך. 

צילומים: מרגלית חרסונסקי

בא לי לדבר

שמים בוערים

  1. בא לי לדבר 2. רצים באוויר 3. השמש תזרח 4. מרוב אושר 5. תראי אני אוהב 6. להציל אותי 7. אל  תעשי מזה עניין 8. הכל יכול לקרות 9. סיבה לברוח 10. שמיים בוערים 11. שעות של אמת 12. אל תעשי מזה ענייין בהופעה חיה 13. סעי לבד בהופעה חיה
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן