דמיאן דארגיצ'י Romanian Gypsy Panflute Virtuoso

דמיאן דארגיצ'י Romanian Gypsy Panflute Virtuoso

דראגיצ'י, רב-אינסטרומנטליסט התמסר לחליל הפאן מתוך משימה - להרחיב את הפרמטרים של הכלי מבלי להקהות את פשטותו וייחודו והפולקלורי.

4/5

תשכחו מזמפיר או מסטריאוטיפים אחרים של מוזיקת חליל פאן. דמיאן דראגיצ'י הוא אמן חליל פאן רומני ייחודי, ורק כמה תיבות נחוצות כדי להסתייג מהביקורת שהמוסיקה של נשמעת "זמפיר מנגנים באכרך". דראגיצ'י שבא ממשפחה שופעת מוזיקאים אגדיים, מציג שירים מסורתיים ומקוריים, שיש להם שורשים עמוקים במורשת הצוענית והיהודית הרומנית של משפחתו אבל נוגעים גם בצלילים ממסורות מוסיקליות שונות – יווניות מהמזרח הקרוב והרחוק.
ההפקה מתוגברת בעומר פארוק טקבילק על באגלאמות (לוטה טורקית) וזורנה (קנה כפול). שירים כמו "Beyond the Black Sea", עם שלישיית דראגיצ'י, פארוק ורנדי קרפטון על כלי הקשה הם בין היצירות הטובות ביותר באלבום. ביצירות אחרות, לעומת זאת, תוספות אינסטרומנטליות שונות מוסיפות נפח מייפה.
דראגיצ'י, רב-אינסטרומנטליסט  התמסר לחליל הפאן מתוך משימה – להרחיב את הפרמטרים של הכלי מבלי להקהות את פשטותו וייחודו והפולקלורי. הוא נסע לברקלי וכעת מתגורר בדרום קליפורניה, ומגלה גמישות סגנונית כדי להציג טוב יותר את טווח הכלי שלו. צליל חליל הפאן של דראגיצ'י הוא תבשיל אקזוטי המנווט בצבעוניות נועזת על ידי ניואנסים (שירה) המצביעים על עולם אינסטרומנטלי מקביל. ההקלטה הזו היא שילוב תרבותי, בהפקתו של רנדי קרפטון, שגם מנגן כלי הקשה, ומשלב קטעי גיטרה , עוד וטנפורה.

 

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן