0Y0A8502

אסף אמדורסקי נתן הופעת חינם בכיכר קדומים

איך היה? אחפש הופעה אחרת שלו

3/5

העיריה הבטיחה הופעת חינם של אסף אמדורסקי בכיכר קדומים. יצאנו לבדוק אם אין כאן בלוף. במודעה כתבו 20:30 השעה היתה קרובה ל-22:00. חשדנו. הקהל המתייבש התמרמר. זה רק בישראל. אבל אז אמדורסקי התייצב עם שלושה נגנים ונתן 12 שירים. ואללה, זה קרה גם קרה. כולם קמו. גם 3 השורות של ה"זקנים" שנותרו ישובים מול הבמה  נתבקשו על ידי כוכב הערב לקום. באנו לחגוג, לא?
אני חגגתי את אמדורסקי מאזור המדרגות של מסעדות הכיכר, כדי לתפוס זווית למצלמת הוידאו. למזלי הרע, לא נותר אלא "חור" אחד מפוקפק דרכו הצלחתי להחדיר  עדשה לפריים. היא התעקשה להיכנס לעמוד ש"התחרה" באיש על הבמה. כל פינה במקום נתפסה בישיבה ובעמידה. אמרנו חינם, וזה אומר, שגם מי שלא מבין אמדורסקי, בטח לא האזין לאלבום האחרון שלו "432", הגיע לכיכר. מה רע? הקורונה כאילו כבר לא כאן, מזג אוויר נפלא, ערב חמישי.
מה אני מבלבל לכם את המוח. איך היתה ההופעה? האם הופעת חינם פחותה באיכותה מהופעת בתשלום? אין לי תשובה מוחצת. לפי הכרותי את אמדורסקי, הוא אינו מזלזל בשום מופע. ואכן, כבר לפי הציוד על הבמה הבנתי, שזו לא תהיה, אם להשתמש במושג מהלקסיקון העתיק – חלטורה, או הופעה לועד עובדים.
אם להגיע לשורה האחרונה: אחפש הופעה אחרת של אמדורסקי.
התחיל ב"15 דקות" שיר שבלעדיו אמדורסקי לא יוצא להופעה: בהמולה של הפתיחה –  האוזן לא הצליחה לקלוט זרם המחשבות, ואפילו לא את הסאונד, במיוחד בשיר הזה, שהוא באלבום מעין סאב-טקסט, פסקול שמתווסף ליצירת אווירת השיר, מייצר מרחב צלילי אקוסטי של הזיה.
מ"בוקר טוב אישה שלי יפה תפקחי את העיניים לאט" ("השמים הכחולים") אסף אמדורסקי במיטבו כווקאליסט. הפלצט יצא לו מעולה. הוא נראה נינוח, חיוך נונשלנט, מצברוח שהתמזג עם האווירה. הניסיון שלו להשחיל שירים מ"432" נתקל באדישות מסוימת, כמו למשל בשיר "מה שאתה רואה עכשיו", אבל את "החדר האינטימי שלי" מ"תערובת אסקוט" גם נערות, שלא היו עדיין בתכנון, שרו, כאילו זה שיר מהשירון הלאומי. ב"אהבה חדשה" הגיע הילוך רוק משמעותי. דימוי ה – Cool של אמדורסקי החליף צבעים לחם עד לוהט. הוא לא רק צעק "אהבה חדשה". הוא הדהד אותה.
אחרי "חלום כהה" ייצג את "מנועים שקטים" הגיע  "מחשיך בחוץ וגשם/ וריח של אדמה/ פתאום אחרי שנים עולה/ זיכרון שלך" – מתוך "את ואני נוסעים לאט". זהו  שיר אינטימי אקוסטי למהדרין שאמדורסקי ייעד ליום הולדתו החמישים. הוא התאדה לחלוטין על רקע  שאון הקהל בכיכר. ב"שפה אחרת" במקצב דיסקו – איבדתי אותו לחלוטין. זה שיר של סאונד אלקטרוני מהוקצע, והוא נשמע טרנזיסטור. גם הביצועים של שני להיטיו הגדולים "בראשית" ו"יקירתי" לא ממש גרמו להתאהב בהם מחדש. פתאום היתה הרגשה של אנטי קליימקס. אני בכל זאת אעדיף אותו בלוקיישן אינטימי יותר, או במילים אחרות: עדיף כבר אמדורסקי ב"בארבי".

צילום סטילס: מרגלית חרסונסקי

אסף אמדורסקי "אהבה חדשה" כיכר קדומים יפו אוקטובר 2021

אסף אמדורסקי "השמיים הכחולים" כיכר קדומים יפו אוקטובר 2021

אסף אמדורסקי פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן