גורג' דיוק

הטריו של ג'ורג' דיוק It's On

הם מדברים עזה עם זה דרך הכלים שהם מנגנים. זו הסיבה שכולם חייכו כל כך הרבה. הם מבינים זה את שפתו של זה.

ינואר 2022
4.5/5

כריסטיאן מקברייד הוא ג'זיסט straight-ahead ממדרגה ראשונה, אבל כשהוא נדרש לממש את נוסחת הג'אז פאנק פיוז'ן (*) של ג'ורג' דיוק הגדול המנוח (נפטר 3 שנים אחרי ההופעה הזו) והמתופף רונלד ברונר ג'וניור בפסטיבל ג'אווה ג'אז בשנת 2010, הוא הופך חלק משלישיה נהדרת.
ג'ורג' מ. דיוק (1946-2013) היה קלידן, מלחין, זמר-יוצר ומפיק תקליטים שעבד עם אמנים רבים כמעבד, מנהל מוזיקלי, כותב ושותף, מפיק תקליטים וכפרופסור למוזיקה. הוא עשה לעצמו שם לראשונה עם האלבום The Jean-Luc Ponty Experience – ז'או לוק פונטי עם הטריו שלו. הוציא כשלושים אלבומי סולו, שבהם A Brazilian Love Affair מ-1979 היה הפופולרי ביותר שלו, כמו גם בזכות שיתופי הפעולה שלו עם מוזיקאים אחרים, במיוחד פרנק זאפה.

הקטע הזה ? – מושלם. שמחה טהורה ומוזיקאיות במיטבה, וכל מוזיקאי יודע בדיוק על מה אני מדבר. הם מדברים זה עם זה דרך הכלים. זו הסיבה שכולם חייכו כל כך הרבה. הם מבינים זה את שפתו של זה. אם אתה מנגן על כלי נגינה מספיק זמן… בסופו של דבר אתה באמת תוכל לדבר איתו.

**** ג'אז פיוז'ן הידוע גם בשם פיוז'ן וג'אז פרוגרסיבי, הוא ז'אנר מוזיקלי שהתפתח בסוף שנות ה-60 כאשר מוזיקאים שילבו הרמוניית ג'אז ואלתור עם מוזיקת רוק, פאנק ורית'ם אנד בלוז. גיטרות חשמליות, מגברים ומקלדות שהיו פופולריות ברוקנרול החלו לשמש מוזיקאי ג'אז, במיוחד אלו שגדלו והאזינו לרוקנרול.

ג'אז-פאנק הוא תת-ז'אנר של מוזיקת ג'אז המאופיין בקצב חזק (גרוב), צלילים ובזמנו – סינתיסייזרים אנלוגיים. השילוב של מוזיקת וסגנונות פאנק, סול ו-R&B בג'אז הביא ליצירת ז'אנר שהספקטרום שלו רחב למדי ונע בין אלתור ג'אז חזק לסול, פאנק או דיסקו עם עיבודי ג'אז, ריפים ג'אז וסולו ג'אז, ו לפעמים קולות נשמה.

ג'אז-פאנק הוא בעיקר ז'אנר אמריקאי, שם הוא היה פופולרי לאורך שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, אך הוא גם הגיע למעגל המועדונים באנגליה באמצע שנות ה-70. ז'אנרים דומים כוללים ג'אז סול ופיוז'ן ג'אז, אך אף אחד מהם אינו חופף לחלוטין לג'אז-פאנק. ג'אז-פאנק יותר מסודר ומציג יותר אלתור מאשר ג'אז סול, ושומר על תחושה חזקה של גרוב ו-R&B מול חלק מהפקת פיוז'ן ג'אז.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן