ואלרי חמאתי תמיר גרינברג הללויה

הכוכב הבא הדואטים: הללויה לתמיר גרינברג ווואלרי חמאתי

לא תמיד נולד שידוך טובים-השניים-מן-האחד בדואטים. זה קורה כשהלבבות השרים מתנים אהבים

4/5

לא תמיד נולד שידוך טובים-השניים-מן-האחד בדואטים. זה קורה כשהלבבות השרים מתנים אהבים. כששני קולות חוברים "לכתוב" מחדש שיר, הם מולידים לעיתים מומנטים מרגשים. הכוכב הבא הגיע לשלב הזה במשחק הריאליטי. מציבים זוגות זמרים לכאילו קרבות. אין כאן  מאבק אומנותי על שירים אלא שיפוט אקראי של כל זוג. המבחן  הוא כמה כל אחד מצליח להישאר עצמו, ועד כמה הם מצליחים להעצים זה את זה לכדי ביצוע המעניק לשיר ערך מוסף ייחודי.

היכן זה קרה?

בדואט הנפלא של תמיר גרינברג ווואלרי חמאתי בגרסתם ל – Halleluiah  של לאונרד כהן. מול מאות פרשנויות לשיר הזה, כל אחד לחוד ושניהם יחד הצליחו לתת פרשנות לשיר שראויה להיכנס לפנתיאון של הכוכב הבא. זה נשמע כמו משחק תפקידים בהצגה בערבית ובאנגלית. הלבד של כל אחד העצים את הביחד, והשיר כמו נולד מחדש.

הכוכב הבא הללויה לתמיר גרינברג וואלרי חמאתי

הייתי רוצה להיות זבוב על הקיר כשהוחלט להדיח את אורית שלום מהתחרות. לא נמסר שום נימוק. מהזמרות היותר מעולות והמקצועיות עוזבת את התחרות אחרי דואט מעולה ל – Shallow של ליידי גאגא וברדלי קופר. אסף אמדורסקי טען שהדואט היה חזק מדי. בקונטקסט – זה בדיוק מה שנדרש לו, והזה מול זו של סהר טויטו את אורית שלום הוליד ביצוע מדויק ועיבוד קולי שהוביל את הדואט למשהו שונה ומיוחד מגרסת המקור.

אורית שלום וסהר טוויטו –  Shallow

דורין הירבי היא זמרת-זמרת בעלת צבע קול נדיר, שראויה בהחלט לצאת מהתוכנית לקריירה אישית. בדואט שלה עם יוטל גז ל – You've Got  A Friend של קרול קינג הישן והמשומר, הצליחה דורין לשמור על הייחוד שלה וגם לתרום לביצוע המשותף, והחבור ביניהם העניק לשיר עוצמה מחודשת כתוצאה מההשראה ההדדית הטובה. קרן פלס המשיכה בסאגת ההבלים שלה כשאמרה "החברות הטובה שקרנית" וטוב שנינט העירה מנגד – "דווקא הקשר ביניהן כן הורגש".

דורין הירבי ויוטל גז – You've Got  A Friend

רוקנ'רול בדואט? – יש בעיה. הביחד עובד, הלבד כמעט שלא. זה מה שקרה לגרסת אנאל משה ותמר עזרן ל – It's My Life של בון ג'ובי. שיפוט בנוסח "הקהל עף עליכן" של פלס – לא מקצועי. שופט מביע את דעתו, לא צריך לייצג את דעת הקהל. כשלפלס איין ביקורת עניינית היא מפנה אותנו לתגובת הקהל, והפעם – לבנות 16-17 כי זה "מתאים לגיל שלכן". לפלס יש לומר שהתחרות אינה לבני מעריב לנוער בלבד.
כנ"ל סטטיק ובן אל, שופטים על תקן אלילי נוער ידוענים, שאינם תורמים כמעט דבר לתוכנית ומתבססים לעיתים על תגובת הקהל. "שתיכן רוק סטאריות" זרק להן סטטיק. הסכנה היא שהן עוד יאמינו בזה. צדק אמדורסקי: "קריוקי לא מוצלח ושילוב שלא הוליד דבר".

אנאל משה ותמר עזרן It's My Life

גרסת שי המבר ואדר כגן ל"תשע נשמות" של האחיות כרקוקלי לא התעצמה לכדי דואט משמעותי. אמדורסקי הרגיש בכך, ואז פלס התפרצה שוב בטיעון הפופוליסטי החלול – "אבל הקהל עף עליכם בטירוף". ושוב השופטת נטלה על עצמה לייצג את הקהל. לגופו של עניין: דואט טוב, אבל לא מהסוג שהוליד פרשנות מעניקת חיים חדשים לשיר. את האלמנט הזה הקהל לא יכול לבטא.

שי אמבר ואדר כגן – "תשע נשמות" 

ליה שקד ומירה סמונדייב הן שתי זמרות מצויינות ונערות בעלות עודף אנרגיות חיים ופאן. האם יש להפחית להן נקודות על הצחקוקים וההפסקות בגרסה שלהם ל"מהמרחקים" של סגיב כהן ששרה במקור גלי עטרי או להתעלם ולהתייחס רק לאינטרקציה המופלאה ביניהן בביצוע הזה? אמדורסקי שפט בחומרה – אין מקום לטעויות לרגע. נינט דווקא מצאה יופי בקשר המיוחד ביניהן בשיר הזה. היא תרגמה את הטעויות, הנגיעות ההדדיות והציחקקים – ליתרון מקסים. לעצם הביצוע המשותף – יפהפה, וזה מה שקובע.

ליה שקד ומירה סמונדייב – "מהמרחקים"

הערה לסיום: אני מציע מבחן לתוכנית בתרגיל הבא: לא לשמוע את המילה "מדהים" אפילו פעם אחת. יש מצב?

הכוכב הבא פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

  1. כרגיל קורא את הביקורות בהדוקות אחרי כל תוכנית אבל לא מסכים לחלוטין – שאתה מצדד באמדורסקי בהעלבה לביצוע של אנאל ותמר לקרוא לזה קריוקי – לא לעניין , הבחורות הביאו ביצוע אנרגטי , מדליק וסוחף , אני בעד מקוריות אבל השיר הזה לא דרש והן הביאו בדיוק מה שהיה צריך בשיר הזה – גרוב , סטייל ווקאליות נהדרת
    וגם לגבי אדר ושי שנתנו ביצוע פופי מלוטש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן