אוהד שרגאי עידן רייכל - מכל האהבות

שרים עידן רייכל

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020

4.5/5

שירי עידן רייכל הם מבחן כפול ומכופל למתמודדים. יופיים המלודי אומר – קשה לקלקל אותם. כל זמר בינוני יכול להתעלות. השאלה שנותרת –  מה עוד את/ אתה יכולים לעשות עם השירים  או: עד כמה יכולים להעביר אותם לחלקה שלכם. לא די בקול מצוין, דרושה גם אינטרפרטציה ייחודית.
במבחן הזה התעלתה על עצמה ללי קולישקין. לא רק שהיא יצאה מאזור הנוחות שלה – פופ בשפה אנגלית, אלא היא לקחה את "אם היית רואה אותי"  לעולם  שלה, שרה ברגש עמוק, שלא היתה בו התבכיינות אלא בגרות מופלאה מפתיעה לנערה  בת ה-16. ללי  התכוונה לכל מילה שיצאה ממיתרי קולה. המידע החוץ שירי, שללי שרה את השיר לאב הנעדר מחייה יסביר אולי את ההתעלות שלה, אבל ביצוע כזה אינו יכול להיאחז רק ברלוונטיות תומכת. ללי שרה את השיר בעומק ובאינטילגנציה מופתיים, שלטה בקול, ידעה מתי לעלות ומתי לרדת. הראל סקעת שופט אורח, זיהה את הפראזות ה"קטנות" האלו כ"קישוטים ילדותים". הוא טעה. עידן רייכל עצמו, שליווה את המתמודדים, לא השאיר מקום לספק: צריכים בגרות ומטען נפשיים לשיר ככה. גם העיבוד והנגינה של ההרכב – סייעו לה להגיע לקאבר מופלא לשיר הזה.
אוהד שרגאי הוא זמר שלא תמיד הולך בנתיב המיינסטרימי הברור. הוא לקח את "מכל האהבות" לדואט פסנתר אינטימי, בפרשנות ייחודית. השירה הסנטימנטלית המאופקת שלו נגעה ללב, אבל לא הגיעה אל הקהל המצביע. זה היה המכשול הראשון שהוליך אותו אל "הכיסא החם". המכשול הקריטי – שכיחת המלים באמצע הביצוע, כנראה כתוצאה מהתרגשות. שלא כאמדורסקי, אני דווקא אוהב את השירה המרוגשת ה"קטנה" שלו, את המלודרמטיות המאופקת. אבל כמו שאמרה מירי מסיקה: "הניתוח הצליח והחולה מת"…
אלן אלנה תיבלה יפה אמהרית ב"שושנים עצובות" באוריינטציה המאפיינת את האמנות הרב תרבותית של רייכל. היה בזה משהו עממי חם ואותנטי. לא רק קישוט אתני. אור עמרמי ברוקמן לקח את "אם תבואי אלי" לאזור המלודרמטי שלו תוך שינוי מסוים של המלודיה. צדק מי שאמר שהשירים של רייכל כל כך יפים שאין מקום לשנות אותם ולהתאימם למשהו שלא קיים בהם.  אמדורסקי הגדיר את הביצוע של אור "פוזה", כלומר – חיצוני ללא עומק. אולי הוא הפריז, אור הוא אמן מסוג האמנים הייחודיים, שיגיעו לבשלות נטולת מניירות.
לואי עלי העביר  את "שאריות של החיים" למגרש המזרחי, בסלסול, במלל, בתזמור.היתה בביצוע הזה מוסיקליות עשירה, צליל מעניין, אבל חסר מעט עומק. הייתי מציע לו פחות להתהדר באקזוטיות יותר להתמקד בשיר.

אלן אלנה – "שושנים עצובות"
אור עמרמי ברוקמן – "אם תבואי אלי"
אוהד שרגאי – "מכל האהבות"
לואי עלי – "שאריות של החיים"
ללי קולישקין – "אם היית רואה אותי"

ללי קולישקין עידן רייכל – "אם היית רואה אותי"


אוהד שרגאי עידם רייכל – שאריות של החיים

עדן אלנה עידן רייכל – "שושנים עצובות"

אור עמרמי ברוקמן, עידן רייכל – "אם תבואי אלי"

לואי עלי עידן רייכל – שאריות של החיים

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן