הכוכב הבא תמיר גרינברג Tell Me Where The Light Goes

הכוכב הבא תמיר גרינברג Tell Me Where The Light Goes

האור הגדול הוא של מי שנחשב כבר בשלב הזה The Real Thing של הכוכב הבא

4.5/5

בתחרות על המיליון שקל – מה צריך:  קול גדול? ייחודיות סגנונית? לתת צ"אנס ליצירתיות-מקוריות? תמיר גרינברג התיישב לפסנתר ופצח בשיר מקורי – Tell Me Where The Light Goes. בשורה התחתונה – ראוי לפרס. מישהו מהשופטים אמר "אלטון ג'ון" וגם "The Real Thing".
בתוכנית הפותחת של העונה  תמיר גרינברג נתן ביצוע פסנתר רווי ביטחון ל"הו דארלינג" של הביטלס. הבנו שיש לו את זה, כלומר – יכולת להטעין שיר באמוציות המחוברות לנגינה מודגשת בפסנתר ולקול צרדרד, אבל נדמה היה שבקאבר הזה הוא היה בומבסטי מדי, מתוך רצון לעשות רושם עז על הפתיחה. הפעם הוא פחות "התפוצץ" ושר שיר מקורי, בלדה שהיא שלו בלבד כסינגר סונגרייטר מבטן. אלה היו שיר וביצוע שראויים לפרס ראשון. מנגינה, מילים, עיבוד לפסנתר – אכן The Real Thing. זמרי פסנתר יוצרים בתחרויות ריאליטי מוסיקה שאינה קשורה עוד לאירוויזין – ראויים להערכת יתר, והפעם זו הזדמנות להכוכב הבא לסלול לעצמה מסלול  דרך חדש שיבדל אותה מתוכניות ריאליטי מוסיקה אחרות. תמיר גרינברג הוא דוגמא יוצאת מן הכלל.

כמה הערות: יש מצב לותר על השיר השחוק Out Here On My Own של איירין קארה מהסרט Fame, ששרה אורית שלום. שיר שחוק עד דוק משנת 1980 שזכה לאין ספור קאברים (הבולטים של ניקה קוסטה ומריה קארי) שמשמש עד היום כשיר אודישנים. נקעה הנפש מהשיר הזה. עשה את שלו, ודי.
הייתי מוותר גם על Someone You Love – במקור של לואיס קפלדי, ששק יוטל. שהופך לבלדת אודישנים סיטונית מייצרת דמעות. קפלדי לקח את השיר הזה למקום מאוד מיוחד, וצריגים השאיר אותו שם, לא לשחוק אותו.
ועוד הערה: האינטרפרטציה היפה של שי המבר ל"הכל עד לכאן" של עמיר בניון קיבלה "אדום" מאמדורסקי שנימק ב"זו היתה האינטרפרטציה הכי מקורית ששמעתי עד היום לעמיר בניון" אז מה הבעיה? – "לא מגיעה לשלמות בטונים הגבוהים". אז מה חשוב יותר? האינטרפרטציה (הכי מקורית) או אי השלמות בטונים הגבוהים? "שלמות" משמעותה – חוסר פגם. יש דבר כזה?  מה שאומר: גם כשאתה על תקן "שופט חריג" אל תהיה חכם מדי או במילה אחת – פלצן.

הכוכב הבא תמיר גרינברג Tell Me Where The Light Goes

שי המבר – הכל עד לכאן

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן