The Johnny Show

המופע של ג'וני

בארבי ת"א
4/5

בסוף הערב עמדתי שם משתאה, אוזני מצלצלות,  ושתי שאלות על לשוני: איך זה שסאבלימינל לא פה, ואיך זה שאבישי כהן, ענק הבס, דפק לו ברז. ומה עם פורטיס? כן, רמי פורטיס. גם הוא התארח באלבום שלו. מה, הוא כזה סנוב שלא הגיע לחגוג עם הילד? ומוקי? איך זה שמוקי לא הגיע. שיתבייש.

לא נורא, באמת לא נורא. גם ככה בשביל בחור בן שבע עשרה וחצי, שאמא שלו עוד מקבלת הודעה להגיע בדחיפות לשיחה עם המחנכת על הציון הגרוע שקיבל בהסטוריה – להביא לבמה רשימה כזו, זה משהו כמו דף בספר השיאים הישראלי, אם לא העולמי. הקהל? נדמה לי, וג'וני יתקנני, היה רובו חברים טובים מתלמה ילין או מהסביבה הזו. אפשר  להעניק להם צל"ש. מבחינת קפיצות היפ הופיות הם ההגיעו מוכנים. ותודה לכל החברים שבאו לפרגן. 

רגע, יש מישהו שאינו מכיר את הסיפור של יונתן ג'וני גולדשטיין? אתם לא בעניינים? תקליקו בגוגל את השם שלו ויגיע הסיפור שלו. על התלמיד שגייס ברוב תעוזתו וחוצפתו את עולם המוסיקה הישראלי לאלבום הבכורה שלו (הרשימה למעלה) כשהשאיפה שהוא מסמן ביומנו – להיות טימבלנד הישראלי. בשביל להיות טימבלנד הישראלי, אתה חייב לעבוד לפחות עם הדג נחש, מוקי ופורטיס, שלא לדבר על סאבו וקותימאן.

כהן ומושון התפרחחו איתו. הדרה לוין ארדי לקחה את הערב ברצינות עצומה ודפקה אחלה הופעה דרמטית. נועה פארן במיני ניסתה לשחק אותה נונשאלאנט, אך יצאה מלאכותית עד מזויפת, קאשי דראדלוק הזכיר לנו שהוא קיים (אני כמעט שכחתי מקיומו  מאז ששמעתי את דיסקו), "שי 360" ו"סגול 59" באו לעבודה.  כנ"ל תום רהב, עדי אולמנסקי.  הדג נחש –דה בסט גרופ בהיפ הופ המקומי באו מאהבה. ושלומי שבן – אורח רצוי בכל מסיבה.  

אחד מהשניים: או שלג'וני יש טונה כריזמה, או שהחומרים שלו כל כך משובחים שפשוט כל הרשימה המכובדת הזו שעלתה לבמת בארבי לא הייתה יכולה להגיד לו לא. ג'וני בא אליהם כמפיק, לא כזמר, ויצא שבסופו של דבר הוא גם זמר, ואם ללכת כבר לנקודה הראשונה של הביקורת – כריזמה יש בטונות. זמר הוא לא, ואולי כדי לדייק – בהופעה הזו – לא גיליתי זמר, כי ההערה הזו לא הופיעה בביקורת שעשיתי על הדיסק שלו. כתבתי באותה רשימה: אין לי ספק שצומח כאן היפ הופר שיודע יותר ממשהו במוסיקה. חיבור לסגנונות ולז'אנרים, מההיפ הופ ועד הלאונג' והפאנקי, וגם מצאתי כמה טקסטים לא רעים אצלו. ועם זאת נתתי הצעה: החגיגה יום אחד נגמרת, אם אתה רוצה להיות ענק, לך על דיסק קומפקטי יותר בלי כל השמות האלה. כל הכוכבים הרי לא יגיעו כל ערב להופעה שלך. ואתה לא רוצה שזה ישאר כמו שכתוב במודעה של הבארבי "מופע גרנדיוזי חד-פעמי".

אבל בשורה תחתונה – יש לו את זה. הוא יכול להיות הדבר הגדול הבא בהיפ הופ הישראלי. תחשבו על זה שהילד הזה ארגן שאו שלא היה מבייש את סאבלימינאל וקותי ומוקי ושי והדג. באמת, פרט לעובדה שלא הקשבתי למילים (הסאונד, הסאונד) ושלא קפצתי יחד עם תלמידי תלמה ילין מעלה מעלה,  יצאתי מהערב הזה, איך כתבתי את זה למעלה – משתאה, שזה משהו כמו נדהם.

שירים: הצהרת העצמאות 2008, תביא ת'קאש (עם שי 360 + גיא מר), בלילה בחלום (עם תום רהב), "עצור!" (עם קאשי), אם הייתי יכול (סגול 59), קרנפים (בלי פורטיס), מת לישון (שאנן סטריט שלומי שבן) ד"ר קלמס, את לא אוהבת (עם Usless ID), אני פשוט אני (הדג נחש) מסיבת כיתה (כהן@מושון), בואי תתקרבי אלי (עם נועה פארן), צ'יקה וירטואלית (סאבו + קותי+ נועה פארן) דיאלוג (עם הדרה לוין ארדי ושלומי שבן), לשכוח מהכל (עם עדי אולמנסקי) הספד אלטרנטיבי (בלי אבישי כהן)

נגניםניר מנצור – תופים, אודי קליינמן – באס, יקיר בן טוב – קלידים, און זבלודוביץ – גיטרה.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. הייתי בהופעה והיה באמת מדהים. יש לנער הזה כריזמה בלי סוף. גם ההפקה הייתה מדהימה. כל הכבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן