הנשמות פינת רמלה

הנשמות פינת רמלה

נשמות תועות: תמהיל השירים לא היה יותר ממקבץ נוסטלגי ללא קונספט, ללא סיפור, וללא קטעי קישור שיבהירו לשם מה ההתכנסות - פרט לערב סתמי של קאברים.

פסטיבל הפסנתר 2021
3/5

פסטיבלים עתירי הופעות הם מבחינתי מקור תסכול מתמשך. ההופעת החד פעמיות שרצית לראות נופלות באותה שעה על הופעות שמאוד רצית לראות, ובהתנגשות הזו – אתה מוותר על אחת ומקווה שהיא תמשיך לרוץ מחוץ לפסטיבל. אם לאו – פספסת, לעיתים בגדול. ההקדמה הזו נועדה כדי להודות ל"כאן 11" שצילם אחדות מההופעות שהחמצתי בפסטיבל הפסנתר האחרון.  אז הנה הזדמנות להבין מה היינו מפסידים או שלו.
הנשמות פינת רמלה מופע הצדעה לתקופת הזוהר של הרוקנ'רול הישראלי, עם מיטב היצירות של האמנים והלהקות החלוצות מסצנת הרוק המפוארת של רמלה שנות ה-70: "הנשמות הטהורות", אריק איינשטיין ו"הצ'רצ'ילים", גבי שושן, ניסים סרוסי, אבנר גדסי, "אחרית הימים" ועוד, יעל פוליאקוב, אסי ישראלוף ואורן ברזילי הגישו קלאסיקות ישראליות בעיבודים חדשים, שירים כ"ברחוב הנשמות הטהורות", "קפה אצל ברטה", "אחכה לך", "שלא יגמר לי הלילה", "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר", "בראשית", "כשאת בוכה את לא יפה", "16 מלאו לנער" ועוד מלהיטי התקופה.

ביקורת: השלישיה + אריאל פוליאקוב (גיטרה , שירה) ושלומי מאיה (קלידים) הלכה על מישמש להיטים שניסה לחבר בין מועדוני הפופ של רמלה שנות השבעים ובין ענקי המוסיקה הישראלית של אותם ימים – להקת הנשמות הטהורות, אריק איינשטיין, גבי שושן ועד אבנר גדסי, הגשש החיוור, צביקה פיק. כל קשר נשמע פחות ממקרי . תמהיל השירים לא היה יותר ממקבץ נוסטלגי ללא קונספט מחבר, ללא סיפור, וללא קטעי קישור שיבהירו לשם מה ההתכנסות – פרט לערב סתמי של קאברים. חיים רומנו שניגן בזמנו עם הרכבי השבעים היה לא יותר מקישוט. אבנר גדסי – מסלסל מהנשמה, אבל לא שייך. הביצוע המוצלח של הערב – קאבר ל"מעבר למצופה" של "הגשש החיוור" עם אריאל פוליאקוב בעל הקול הנפלא, בהצדעה מדויקת ללהקה של אביו, פולי.
בשורה תחתונה: ערב בלגן, שההקו היחיד שהוביל אותו – געגועים של דור הבנים והבנות לרוק של השבעים. הניסיון לקשור לדיסקוטקים מועדוני רמלה שנות השבעים מחופף לחלוטין. רוב העומדים מאחורי השירים לא קשורים לשם. נדמה היה כי המופע נוצר למען החלק האחרון, כאשר אסי ישראלוף הכריז על מסיבה. הקהל חיכה לה וגם קיבל אותה.

אסי ישראלוף שירה / יעל פוליאקוב שירה / אורן ברזילי שירה וגיטרה / שלומי מאיה קלידים

שירים: ברחוב הנשמות הטהורות, אחכה לך, קפה אצל ברטה, קפה טורקי, מה אתה עושה כשאתהקם בבוקר, כשאת בוכה את לא יפה, בראשית, מעל המצופה, נפרדנו כך עם אבנר גדסי, מנגן ושר עם אבנר גדסי, יונתי תמתי, הבלדה על חדוה ושלומיק, הרקדן האוטומטי, אשליות

 

הנשמות פינת רמלה פסטיבל הפסנתר בתל אביב 2021

הנשמות פינת רמלה פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן