ינון מועלם: השחרחורת הטורקית שלו

ינון מועלם: השחרחורת הטורקית שלו

Norwegian Oud הוא אלבומו האחד עשר של מועלם, המוסיקאי הישראלי שחי בטורקיה

/5

את "שחרחורת" אנחנו מכירים מאסתר עופרים, גם מגרסאות של עפרה חזה ושלמה בר. ינון מועלם, המוסיקאי הישראלי שחי בטורקיה, הקליט את השיר עם הזמרת הטורקיה שנסין טוזון בטורקית ובעברית. נגינתו במגוון כלים אוריינטליים מעניקה לשיר ניחוח מזרחי אקזוטי יפהפה.
ינון, שחי כבר 18 שנה עם משפחתו בטורקיה, ממשיך את הקשר שלו עם ישראל באמצעות המוסיקה של המרחב.  המסע המוסיקלי של ינון, נגן העוד וכלי ההקשה,  חוצה תרבויות. אחרי Back Home, אלבום אתנו ג'אז מודרני, שיצא ב-2019 בחברת Galileo הגרמנית המתמחה במוסיקת עולם וג'אז, מוציא מועלם את Norwegian Oud -על שמו של קטע באלבום,  עיבוד אתני  ל – Norwegian Wood ("יער נורווגי") של הביטלס, שנעשה ע"י פסנתרן הג'אז אייל לוואט, שחי בדנמרק. הוא גם מי שעיבד לאלבום את Sketches המשלב בין מוסיקת המקאם הטורקית לסולמות והרמוניות מעולם הג'אז וגם מציג אלמנטים של מוזיקה קאמרית בנגינת הצ'לו של ראלי מרגלית.
Norwegian Oud הוא אלבומו האחד עשר של מועלם. הוא הוקלט בתקופת הקורונה באולפנים ביתיים ברחבי העולם, ולמרות התקופה המטלטלת, והתחושה שלא יוכל להשלים אותו, חש מועלם שזהו האלבום החשוב ביותר שהקליט עד היום דווקא על רקע העובדה, שהוקלט בתנאים הכי קשים ובזמן הכי מאתגר מבחינתו בטורקיה. "זהו האלבם הכי וורלד מוסיק שהקלטתי, לא רק משום שמוזיקאים רבים מפינות שונות בעולם ניגנו בו, אלא בשל עירוב הסגנונות, כלי הנגינה המגוונים מתרבויות שונות".
ינון מועלם, לשעבר נספח התרבות  בקונסוליה הישראלית באיסטנבול,  כתב שני ספרים – "איסטנבול – תל-אביב" ו"עמוק בתוך כינור סדוק". אלבומו "חזרה הביתה"  זכה בפרס אקו"ם כאלבום מוסיקת העולם הטוב  ביותר. בשנת 2009 נישא בטורקיה, וכיום חי עם  משפחתו באיסטנבול.

"שחרחורת" – לדינו או פרסי?

"שחרחורת"  עם ינון מועלם ושנזין טוזון מתוך Norwegian Oud

ינון מועלם – Heal מתוך Norwegian Oud

ינון מועלם פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן