גיל זוהר משה סימן טוב שירים הגדולים של סיפור הפרברים יפו ג'אז 2021

הצליל הכי יפה ששמעתי אי פעם: מריה, מריה, מריה, מריה. . .

יפו ג'אז 2021: I like to be in America – השירים הגדולים של 'סיפור הפרברים'

24 ביוני 2021
4.5/5

מה בדיוק עובר על מוסיקאי כשהוא מקבל לידיו להעביר את "סיפור הפרברים" של ליאונרד ברנשטיין וסטפן זונדהיים לבימת הג'אז? השאלה לכאורה לא הכי מסובכת, אם נצא מהנחה, שבסיסי היציאה הנפוצים ביותר של סטנדרטי הג'אז הם מחזות הזמר של ברודוויי והוליווד. בתפיסה רחבה יותר של המינוח – זה אומר רב תרבותיות מוסיקלית – שירי גוספל,  רוק אנד רול, מוסיקת עם.
הפסנתרן גיל זוהר, שניהל מוסיקלית את מופע הג'אז של "סיפור הפרברים", הגדיר בחיוך את העיבודים שעשה למחזמר כ"חילול הקודש". נחייך יחד איתו. בג'אז אין חילול קודש. אתה לוקח שירים (סטנדרטים) ועושה בהם מניפולציות כיד הדמיון. דמיון? זוהר אפילו ניסה לספר את הסיפור בין השירים, בתיווכו של הזמר משה סימן טוב.
זוהר, מוסיקאי מלא הומור, תזזית, אפילו סטנדאפיסט – לא חילל קודש, אלא חולל משב רוח ג'אזי מרענן בלהיטי "סיפור הפרברים", בעיבודים רב גוניים, ביישום של קשת השפעות מהג'אז מסנג'רס ועד הוראס סילבר ומישל קמינו. הרב תרבותיות שקיימת במחזמר, לקחה את זוהר באסוציאציה לא פרועה למקום בו אנו חיים – הבלגנים החברתיים והפוליטיים, פלגנות וגזענות. הרבגוניות הזו הגיעה לפסטיבל ביפו.
נכון עשה זוהר כשהעמיד במרכז זמר ג'אז כמו משה, "מוזס"סימן טוב, ולא התמקד בביצועים אינסטרומנטליים נטו – פרט לפתיח המעולה והמלהיב. סימן טוב שר את מיטב התפקידים במחזמר, במנעד קולי מרשים, בהופעה מעונבת עם סטייל של פעם, כשהוא נהנה מעיבודים מפרים, שהפכו לג'אז מלהיב בזכות חיבור מצוין בין גיל זוהר – פסנתר, גרגורי ריבקין – חצוצרן-על, לני סנדרסקי סקסופון – אנרגתי ויצירתי, אהוד אטון הבסיסט המעולה, ואנשי ההקשה: ניר ברנר בתופים וגלעד דוברצקי בכלי הקשה, שתפרו לערב מקצבים תוססים.
I like to be in America הציג את ההיבט המאוד ורסטילי של זוהר על שירי המחזמר. הוא החזיר לנו את הסיפור של "סיפור הפרברים" ואת המוסיקה שלו, ובג'אז זו בהחלט משימה לא פשוטה!

צילום: מרגלית חרסונסקי

יפו ג'אז 2021 – השירים הגדולים של "סיפור הפרברים" – I'd Like To Be In America

*** "ווסט סייד סטורי" המחזמר שעלה לראשונה בברודוויי בשנת 1957, הפך בהמשך גם לסרט באותו שם וזכה בשישה פרסי טוני למחזמר ובעשרה פרסי אוסקר לסרט, בהם לסרט הטוב. הסיפור, המוזיקה המתוחכמת, סצנות הריקוד המורחבות והתמקדות בבעיות חברתיות ציינו נקודה מפנה בתיאטרון המוזיקלי האמריקאי.

שירים: אוברטורה אינסטרומנטלית
Something's Coming
Maria
I Feel Pretty
Tonight
Somewhere
I Like To Be In America

יפו ג'אז 2021 השירים הגדולים של "סיפור הפרברים" – Somewhere

יפו ג'אז 2021 – השירים הגדולים של "סיפור הפרברים" Tonight

יפו ג'אז 2021 – השירים הגדולים של "סיפור הפרברים" – Maria

יפו ג'אז 2021 – השירים הגדולים של "סיפור הפרברים" I Feel Pretty

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן