מתי כספיי שירי האהבה הישראלים הגדולים

יש לי אהבה שירי האהבה הישראלים הגדולים

שירים שממשיכים להרעיד מיתר, להפעיל בלוטת נוסטלגיה, להעביר צמרורים בעור. הכי משובחים בין המשובחים. כלומר – אפשר היה לבחור אחרת. זוהי רק הצעה.

5 דיסקים
4/5

שירי האהבה הגדולים. חמישים, שישים, שבעים, שמונים, תשעים. כמאה "שירי אהבה" בחמישה דיסקים. אוספים הם בד"כ מחזור של אוספים קודמים בוריאציה כזו או אחרת. צריכים תירוץ – ויש אוסף. שירי אהבה אינם סוגה מוזיקלית.האוספים שיוצאים תחת "שירי אהבה" הם אקראיים.
כותרת האוסף "שירי אהבה" היא סטנדרט להרבה מאוד אוספים,  טובה לכל שיר שעוסק ביחסים על היבטיהם השונים.  בשורה התחתונה, לא חייבים לחפש מכנים משותפים כדי לאבחן איכותו של אוסף, כי הרי מה הקשר בין אריק איינשטיין שר "הכניסיני" של ביאליק ובין "אהבה בת 20" ששר יוסי בנאי לפי ז'ק ברל. די בכך שהשירים האלה מכילים חומרים משמרים שיכניסו אותם לעוד כמה אוספים בעתיד.
העורכים ניסו לאפיין את עריכתם,  יען כי קשה לדייק:  מה קובע? השנה בה נכתב השיר, השנה בה בוצע/הוקלט, התקופה בה זכה להצלחה?  עוד אומרים העורכים, ליאור מזרחי ועוזי פרויס, כי הבחירה נפלה על שירים ש"שיקפו את התקופה". גם זה לא תמיד מדויק. "הוא לא ידע את שמה" שביצעה להקת הנח"ל בהחלט מדבר על תקופה מסוימת בתולדות מלחמות ישראל. אבל ספק אם "ברית עולם" של אהוד מנור ומתי כספי משקף את רוח התקופה בה נכתב (השיר נכתב במקור לסרט "חגיגה בסנוקר") חוץ מזה: שירים מתקופה מסוימת שהוקלטו בביצועים חדשים עשרים ושלושים שנה אחרי – עדיין נחשבים כמייצגים את התקופה בה הם התפרסמו לראשונה. (למשל מתי כספי בגרסה ל"כשאור דולק בחלונך" ששייך לדיסק שנות השישים)



בחרנו מכל דיסק את  שירים
שממשיכים להרעיד מיתר, להפעיל בלוטת נוסטלגיה, להעביר צמרורים בעור. הכי משובחים בין המשובחים. כלומר – אפשר היה לבחור אחרת. זוהי רק הצעה.

דיסק 1, שנות החמישים: אריק איינשטיין – רוח סתיו, שושנה דמארי – יצאנו אט, אסתר עופרים – "היו לילות", אריק לביא – "את חכי לי ואחזור", אריק סיני – "תכול המטפחת". "טיול לילי" – הפרברים" השמלה הסגולה – קצה השדה

דיסק 2 ,  שנות השישים: חוה אלברשטיין – פרח הלילך, אריק איינשטיין יהודית רביץ – איילת אהבים, יהורם גאון – "לילה של פריחות", אריק איינשטיין –  אהובתי שלי לבנת  צוואר, הפרברים – "רק הד קולך", מתי כספי – "כשאור דולק בחלונך". רבקה – זוהר – זמר שלוש התשובות, הפרברים – יש לי אהבה, יצחק קלפטר – צליל מכוון

דיסק 3, שנות השבעים: שלום חנוך – אנ'לא יודע איך לומר לך, חוה אלברשטיין – פגישה לאין קץ, אדבר איתך, אריק איינשטיין – עטור מצחך, מתי כספי – "אחרי שנסעת" ("ואותך"), מוטי פליישר – "עפרה", אפרים שמיר – ערב של יום בהיר, אילנית – שיר של יום חולין, מתי כספי – אחרי שנסעת (ואותך), ברית עולם  יהודית רביץ – "סליחות",  צילה דגן – ולא היה בינינו אלא זוהר,

דיסק 4, שנות השמונים: יהודה פוליקר – עינים שלי,  אריק איינשטיין – הכניסיני תחת כנפך, אהוד בנאי – כולם יודעים, אריאל זילבר – ואיך שלא, משינה – אהובתי, שלום חנוך – דז'ה וו, נורית גלרון – נגיעה אחת רכה, ארז הלוי – הלילה, בנזין – גשם, יהודית רביץ – שבתות וחגים, ריקי גל ומתי כספי – מה זאת אהבה, גלי עטרי – מקיץ אל החלום

דיסק 5, שנות התשעים: דני סנדרסון ומזי כהן – זה הכל בשבילך, יזהר אשדות – מה תאמרי, אתי אנקרי – רואה לך בעיניים, נורית גלרון – אתה פה חסר לי, יהודה פוליקר – דברים שרציתי לומר, מאיר בנאי – אהבה קצרה, לאה שבת – ירח בשמיים, רעש – לעיתים, תיסלם – יש לך אותי.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן