להקת סיאם המיתולוגית מחדשת את פעילותה

/5

להקת סיאם מי ששינתה את אופנת המוזיקה התל אביבית של שנות השמונים מחדשת את פעילותה בישראל  באירופה ובארצות הברית ומשחררת לתחנות הרדיו סינגל ראשון  .MISUNDERSTOOD

 סיאם החלה את דרכה בשנת 1984 . הימים היו ימי מועדון ה-"פינגווין" המפורסמים.  ניצן זעירא שהיה הבעלים של בית התקליט והאחראי לקו המוסיקלי המהפכני של מועדון הפינגווין,   הפגיש בין הדר גולדמן (18.5)  שהופיע באותה תקופה עם הקליק, כרומוזום והיה חבר בלהקת היחידה לטיפול נמרץ וג'ף שפירו (18.5) שחזר באותם ימים משהות בת שנה  בניו יורק , שם הופיע עם  להקתו הפרובוקטיבית אימפולייט.

המפגש בין השנים הוליד את סיאם אליה חברו נגן הבס (שהיה באימפולייט) יפתח (יפתי) אורי והמתופף (מהפלטינה, צליל מכוון) דני מקוב, שגם הגה את השם סיאם. הלהקה הציגה חומרים ייחודיים, אוונגרדים ומוזרים. הופעתה התאפיינה במראה ייחודי  שהפך לסמן התקופה. התספורות הא-סימטריות המוזרות,  האיפור הכבד והלבוש (גולדמן נהג להופיע בשמלה) הייחודי  יצרו את "אופנת הפינגווין". החבורה עברה גלגולים רבים – במסגרת ניסיונה לפרוץ לדרך של קריירה בינלאומית, אך סופה של הדרך – גניזת אלבום שבהפקתו הושקעו (בחו"ל) 100 אלף ליש"ט.

ב-2005 מחליטים ג'ף שפירו (גיטרות, בס) והדר גולדמן (ויולה חשמלית, כינור ובס) לחדש את החיבור  המוזיקלי ביניהם ומצרפים את פארל לנון (גיטרות,תכנותים, ואפקטים) כריס הול (תופים , כלי הקשה) ומארק פרגוסון  (גיטרה בס)  . ההרכב מקליט את  ANONYMOUS אלבום  חדש הכולל 12 רצועות בשיתוף המפיקים  ג'ון פרייר (NIN ו- Cocteau twins ) ו פול קורקט (Nike cave, Placebo וה-Cure).

באופן ביזארי סיאם הוא פרויקט המוזיקה היחיד בעולם אשר חבריו פועלים ומקליטים בו יחד משלושה מוקדים בעולם: אנגליה ישראל ונורבגיה.

הדר גולדמן: "במסגרת החיבור מחדש  שינינו את השם מ-siam   ל-Ciam ,  ראשי התיבות של גוף שהוקם לטובת שיקומה של אירופה לאחר מלחמות העולם  מצאנו בחיבור האותיות הייחודי  אנרגיה של עשייה מחודשת מתוך אידיאליזם של טשטוש וחציית הגבולות בין מוזיקה, מתמטיקה, אומנות, עיצוב, צילום ומדעים".

כחלק מהעולם החדש במוסיקה העלו חברי הלהקה ב –youtube   גרסאות מקוצרות בנות 60 שניות  ל-4 רצועות מתוך האלבום החדש שמהוות טעימה לסגנון המוזיקלי של הלהקה  האלבום   Anonymous ייצא באביב  2008 מלווה בהופעות שיתקיימו במקביל בארצות הברית, אירופה וישראל. 

 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן