לואיס חואן גרה – להופעה אחת באוקטובר

/5

חג לאוהבי הפופ הלטיני: לואיס חואן גרה, מגדולי היוצרים של הפופ הלטיני העכשווי, מגיע להיכל נוקיה להופעה אחת באוקטובר. גרה המוכר מהדואט שלו עם אנריקה איגלסיאס – Cuando Me Enamoro ("כשאני מתאהב") בעל 15 פרסי גראמי לטיניים, 3 פרסי גראמי בינלאומיים ופרס מיוחד למפעל חיים, הוא יליד הרפובליקה הדומיניקאנית (1957), מהגורמים להתעוררות מחדש של הפופ הלטיני מאז שנות השמונים.
גרה הוא בנו של שחקן בייסבול מקצועני. כבן עשרה הוא גדל על הביטלס ועל המוסיקה של החוף המערבי בארה"ב. תחילה למד גיטרה בעצמו, אבל אחרי שזכה בתחרות נרשם ללימודים בבית הספר למוסיקה "ברקלי קולג' אופ מיוסיק". הוא התמחה במיזוגים בין המוסיקה של מולדתו, ג'אז, מוסיקה אפריקנית.
להרכב שהקים קרא "440" (ע"ש 440 Hertz) האלבום הראשון Soplando היה כישלון. גרה ולהקתו נזקקו לעוד שלושה אלבומים כדי להגיע אל הקהל הצעיר במוסיקה המוכרת ברפובליקה הדומיניקאנית כ – perico ripiao. המוסיקה שלו כונתה bachata-merengue (בצ'טה). אחד האלבומים הגדולים של גרה בסוף השמונים נקרא Ojalá Que Llueva Café. כשהזמרת של להקתו Maridalia Hernández נטשה, הפך גרה לזמר הראשי של הלהקה.
ב-1991 הוא הוציא את Bachata Rose, להיט ענק בזמנו, שהצליח גם בארה"ב, שיר שזיכה את גרה בגראמי הראשון שלו. אלבומו Areito גרם רעש דגול ברפובליקה הדומיניקנית. גרה עסק בו באי הצדק החברתי במולדתו. מבקריו טענו, כי אין לו זכות לעסוק בסוגיה, בשעה שהוא עצמו לא חווה את העוול על בשרו.
גרה שינה כיוון מוסיקלי ב-1995 באלבום Fogaraté, בו בלטה השפעה של ה – soukous האפריקני. Ni Es Lo Mismo Ni Es Igual שיצא ב-1998 הביא לגרה 3 פרסי גראמי, ביניהם פרס השיר הלטיני הטוב ביותר – El Niagara en Bicicleta.

אחרי הפסקה של שלוש שנים בהופעה, גרה חוזר ב-2004 עם Para Ti, שממקבל ביקורת מצוינות ושני פרסי גראמי ב-2005. השיר Las Avispas העניק לו את ה"בסט גוספל פופ" וגם את ה – Tropical Merengue, קטגוריית המרנג הטרופי. ההישג ההיסטורי : זו הפעם הראשונה ששיר אחד זוכה בשתי קטגוריות. ההישגים האלה מביאים את גרה אל הפסגה, כמו להופעה בקונצרט לרגל 50 שנה לברקלי קולג' לצד הרבי הנקוק, מישל קמילו, פט מת'יני ופול סיימון. הוא מחמם הופעותיהם של ענקי רוק כ – U2 והרולינג סטונז.
אלבומו La Llave de Mi Corazón שיצא ב-2007 שהה במקום הראשון במצעד הלטיני בבילבורד משך 4 שבועות. האלבום זיכה אותו בשלושה פרסי גראמי בז'אנר הלטיני. גולת הכותרת של השנים האחרונות היא כמובן הדואט עם אנריקה איגלסיאסCuando Me Enamoro, שיר ששה במצעד הלטיני של הבילבורד 17 שבועות. השיר יצא במקביל לסינגל שלו Bachata en Fukuoka, מהאלבום Asondeguerra שיצא ב-2010. במאי 2013 הוציא סרט המתעד את סיבוב ההופעות שהשיק את האלבום.

לואיס חואן גרה יופיע בנוקיה ב16.10.

לדואט עם אנריקה איגלסיאס – Cuando Me Enamoro

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן