לחדור למוחו של קנדריק לאמאר

לחדור למוחו של קנדריק לאמאר

אחד המשוררים הבולטים בראפ מציע ביקור בפינות האפלות של מוחו ב- Mr. Morale & the Big Steppers

4/5

אוהבי ראפ – יש לכם עבודה: 17 רצועות חדשות של קנדריק לאמאר. לפי הבאז העולם המתין לו. הקשבתי פעמיים. הנחתי טקסטים מולי. למרות שלא תמיד האזנה קלה, וההנאה אינה צרופה, האלבום נשמע צעד ההגיוני באבולוציה האמנותית ההולכת וגדלה של לאמאר. Mr Morale & the Big Steppers עמוס ברעיונות ליריים ומוזיקליים. זה אלבום של  דיוקן עצמי מפורט להפליא של מוחו הייחודי והבעייתי.
זה אלבום של מדיטציה מפתיעה על אבהות, משפחה וידידות. יצירתו של קנדריק לאמאר הייתה תמיד אינטרוספקטיבית, והפעם מצטיינת בעדינות ורוך.
הוא מוכן למעוד, להתבלבל ולהעליב – הכל חלק מהעצמי המעורער שלל היוצר שבו, שכמעט מופשט בפנינו. זה הרבה יותר מדי מורכב מכדי להקיף לעומק בסקירה פשוטה.
זה הצליל של אחד המשוררים הבולטים בראפ המציע ביקור בפינות האפלות של מוחו, ללא חשש אם מישהו יבחר לצאת לטיול הזה שוב. "אדון. Morale & the Big Steppers" אולי לא יצירת מופת, ואולי זה לא תמיד "נעימה" להאזנה, אבל ברור שזו עבודתו האותנטית, לא נותן דין וחשבון לאף אחד מלבד לעצמו, אלבום שנועד להראות לך את הצלקות בדרך להפוך לראפר המכונן של דורו.
"מר מוראל והסטפרים הגדולים" משרטט דיוקן מרתק של האופן שבו טראומה וטיפול שינו את האמן בן ה-34 ללא הכר. אפילו עם בחירות הפקה מעולות ונימה חצי מנצחת של מימוש עצמי, זה מרגיש כאילו המאזינים לא יכולים להגדיר לגמרי באיזה מקום הוא נמצא – השאלה מה נשאר לו מתעכבת.

Kendrick Lamar – N95 לחדור למוחו של קנדריק לאמאר

בשיר "N95", קנדריק לאמאר מציג את עצמו כסוג של מבקר חברתי שמתפרץ נגד מצב החברה, במידה מסוימת, בדגש על התרבות האפרו-אמריקאית. עם זאת, הוא עושה זאת בעיקר באמצעות ניצול של שפה עקיפה ומטאפורות. ככזה, על המאזין מוטלת המשימה לפענח רבות מהמילים בעצמו, משימה לא פשוטה. לאמאר מאזכר בעקיפין את המגיפה כשהוא כשהוא קורא למאזינים להפשיט שכבות של מסכות ולבחון את האני האמיתי שלהם.
הקליפ מראה את הראפר מתנפץ כשהוא אומר "תוריד את האלילים שלך" ועד לצילום שלו נרדף על ידי קבוצת גברים כשהוא מדבר בשם הציבור, "העולם בבהלה, הנשים תקועות, הגברים במנוסה. הנביאים נטשו, החוק מנצל…" המילים הנחושות הללו מופיעות שוב כשקנדריק בורח על נפשו מההמון המבזה: "החרא הזה קשה."

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן