ליאור נרקיס - עשינו היסטוריה

עשינו היסטוריה

ליאור נרקיס

יוני 2016
3.5/5

"עשינו היסטוריה"? דולב רם ופן חזות התכוונו הִיסְטֶרְיָה. לא היסטוריה. שיר על עם שממשיך לחגוג  נונסטופ. מדינה בטירוף.
ליאור נרקיס שר: "תראה לאן הגענו בית משוגעים אנשים עפים עד למעלה / לך תבין את זה הם בכלל לא טייסים". שלום חנוך כתב על זה שיר סטירי – "מחכים למשיח". ליאור נרקיס לא יכול להרשות לעצמו להיות ציני. בתוך עמו הוא חי ומתפרנס ממנו יפה. אז הוא לוקח את השיר לרחבות בקצב אלקטרוני מטורף. תמשיכו לחגוג
"למעלה למטה נחתנו כאן הלילה כולם מוחאים כפיים לטייס / למעלה למטה עזוב אותך בולגריה בישראל אף פעם לא נמאס / משתוללת פה רכבת.."
מילים פשוטות – ממשיכים לחגוג. לליאור נרקיס זה מתאים. הוא זמר שבא לרקוד. אם האלבום הזה ינפץ את הדימוי שלו? האם נרקיס ישלוף שפנים חדשים, משהו שלא ידענו עליו?  20 שירים מספק נרקיס בחדש שלו. למה 20? מה כל כך דחוף בכמות אדירה כזו של שירים ? יצאנו לבדוק.
האלבום מתחיל נוגה. "אמרו בחדשות" הוא שיר  של הדובר על הפגישה/ אהבה הראשונה. בחדשות אמרו שיהיה גשום, מה שמסתדר עם כל דמעה בשיר המלודי הזה. גם בשיר הבא "ים של סודות" שורר מזג אוויר חורפי, נרקיס במצב רוח מלנכולי שר: "אני כבר לא יודע מה קרה לך ולמה החזאי פתאום אומר ליבך גשום הוא לא צפוי להתבהר". מנסה לשכנע את האהובה שאף אחד לא יאהב אותה יותר ממנו. לפי הלחן של אבי אוחיון, היא אמורה להשתכנע.
ליאור נרקיס, מה קרה? שני שירי אהבה  נוגים על הפתיחה? השתגעת? אמרנו שעם ישראל בהיסטריה. מה עם החגיגות? תקשיבו ל"ספרי לי עלייך", שיר השלישי באלבום של צ'ולי זכאי ושי ראובני. הכל בסדר. תוציאו דגלים למרפסות, תצאו לרחובות. זהו נרקיס הצוהל גרסת דאנס לטיני אוריינטאל בקצב רומבה פלמנקו מתובל בספרדית (דייב רובין) טקסט ערבי (גיל נגר).
"אילת" הוא שיר נסיעה שבלוני על זוג בדרך לבילוי באילת, "זייפי לי אהבה" הוא בלדת התבכיינות של האוהב השבור עם קישוטים אוריינטליים ומעבר מפתיע בין עצב לקצב, "אש" (חריזה שבלונית "אש-כובש-מתרגש") מתחיל נוגה ועובר למצהלת דאנס קלילה מרקידה בעיבוד מדליק של Vivo, "שיגעת לי ת'ראש" ממשיך את מצהלת הדאנס האוריינטאלי על אהבה בין "בחור פשוט" ובין בת של מיליונר. משהו עצוב לאיזון? איך לא – "רק אלייך" (אופיר כהן) מחזיר את הדמעות לאלבום עם נגיעות פלמנקו, "צביקה" הוא שיר מורכב של גילי זכאי על חיי שיגרה ושעמום של רוב האנשים שחוזרים ל"כלום", מול מי שמרגישה משוחררת… "הסתיו חזר" חוזר לאוהב הבוכה בלילה בשיר שיכול היה להישאר בחוץ, גם "ריחות של אלכוהול" לא יגלה דברים חדשים על נרקיס, שיר על מי שיצא לבלות בלעדיה ושיקר לה במילים  "לא הפסדת שום דבר", מצהלות האוהב מחזירות לכפיים בקצב דרבוקה ב"כמו ילד" לפי לחן של היווני כריסטדולוס סיגנוס, "בחום הקיץ" הקצבי והמחויך על מי שמשתגע כי היא "עושה ממני צחוק" – לא ייכנס לרפרטואר האולטימטיבי של נרקיס. אתה לא יכול לבכות וגם לצחוק.  "אם רק אפשר" – דואט עם רותם כהן – על גברים שבוכים על אהבה בשירת רגש,  שמרגישה ממותק-אינסטנט מרוחה בשכבת רגשנות עבה. יסלח לי הצמד שאינני משתתף בצערו.
"תוביליני" הוא דאנס EDM שלוקח את אלוהים לרחבות ("אבא אף פעלו") ומאפשר לרוקדים לשיר "יו יו יו יו יו", "גנבים" הוא קאבר לשירו של שלום חנוך המוכר מדורי בן זאב בעיבוד מרענן של Henree, הגבר המתבכיין עושה חשבון נפש ומתוודה מול הנוטשת  – "רק אני אשם", פופ אוריינטאלי רגשני שבעל מקצוע כמו תמיר צור טיפל כדי לייצר עוד מוצר ים תיכוני שטוף דמעות תנין.
שבים למצהלות האינסטנט ב"הטירוף שלנו" (מדלי-נרקיס) שיר מועדונים בעיבוד EDM של ינון יהל על תקן מפיק די.ג'יי שאומר – "גם תמונה אחת בטלפון לא תקלוט את הטירוף שלנו". מקנחים ב- "6000 מייל" על מי שרוצה לבלות לילה אחרון עם מי שנוסעת ללימודים ב – NY City. היא בוכה, הוא צוהל. ככה זה במזרחית. דמעות כאב נמהלות בדמעות של שמחה. נוסחה ליצור להיטים. נרקיס מוותר על אמינות של מוסיקה אישית כדי לבחור את להיטיו בשיטה של תמהיל שבלוני צפוי, אבל לזכותו ייאמר – הוא מקצוען ליגת על והוא יודע יותר טוב מכל מבקר פיינשמקר מה טוב לו כדי לפוצץ  את קיסריה הקיץ. העם ימשיך לחגוג בהיסטריה.

שירים: אמרו בחדשות, ים של סודות, ספרי לי עלייך (עם דייב רובין), אילת , זייפי לי אהבה, אש, שיגעת לו ת'ראש, רק אלייך, צביקה, הסתיו עבר, ריחות של אלכוהול, כצו ילד, בחום הקיץ, אם רק אפשר (דואט עם רותם כהן), תובילני, גנבים, עשינו היסטוריה, אני אשם, הטירוף שלנו, 6000 מייל

וידיאו: ליאור נרקיס רותם כהן – "אם רק אפשר"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן