ליידי גאגא - lady gaga chromatica

Chromatica

ליידי גאגא

הליקון
4/5

על ליידי גאגא לעולם אל תגידו "דה ליידי איז בק". היא נוכחת תמיד ובגדול, ובאלבום השישי שלה – זוהי גיחתה המנצחת  לרחבת הריקודים, מגובשת מאוד, מציגה אלבום של בגרות לירית, קולית ומוסיקלית. כרומטיקה הוא מקבץ רגשי בו גאגא מצליחה להצמיד טקסטים מגוונים  כנגד ביטים מניעים-מזיזים.  כרומטיקה, מסבירה גאגא, הוא מקום בו כל הצלילים והצבעים מתערבבים.
גאגא היא הזמרת שממציאה את עצמה בעקביות במהלך העשור האחרון. משנה ב-180 מעלות סגנונות, הולכת על סטנדרטים של ג'אז ב – ‘Cheek to Cheek’ עם טוני בנט, שירי קאנטרי ב – ‘Joanne’ של 2016, ואז המועמדות לאוסקר כשחקנית בלהיט הקולנועי A Star Is Born.
כאן זו הגשמה של פופ עכשווי בקשת של גוונים: 'אניגמה' היא חגיגה של תאווה ("יכולנו להיות אוהבים, אפילו רק הלילה"), ואילו הסינגל "אהבה טיפשה" הוא אלקטרו-פופ שמקדש את האהבה באשר היא ( "אתה זה שחיכיתי לו / חייבת להיפטר מהבכי").
זה לא אומר שאין רגעים כבדים יותר – '911' בהשראת דאפט פאנק, העוסק בתרופות אנטי-פסיכוטיות, מציג את גאגא מודה "האויב הגדול שלי הוא אני"  באמצעות שירה רובוטית. ב'אישה חופשית' גאגא מביאה את גרסתה ל"מי טו" מנסיונה לאחר שהותקפה מינית על ידי מפיק מוזיקה. הוא מטיפה בקטע דאנס סוחף: "זה רצפת הריקודים שלי שנלחמתי עבורה / הלב בשבילו אני חיה".
יש רגעים לא צפויים – במיוחד שיתוף הפעולה של גאגא עם אלטון ג'ון בשיר Sine From Above. השניים חברים מזה למעלה מעשור   (היא שימשה הסנדקית שלני בניו) בהפקת סאונד מועדונים שממזג דראם-אנד-באס ויורודיסקו ביזארי להפליא. שיר רחבות מציין את שיתוף הפעולה השני בין ג'ון וליידי גאגא. בשיר גאגא מדברת על תהליך כתיבת השירים שלה. היא מגלה ש"סאונד "הוא אלוהיה, וזו הסיבה לכל הגילויים האמנותיים שלה.
שם השיר התפרש באופנים שונים. למשל: “Sine” מבוטא כ“sign” שמרמז על משהו אלוהי.
גאגא מחושבת – מסתכלת גם על העתיד, ומשתפת להקת  K-pop דרום קוריאנית נשית – "בלאקפינק" בשיר Sour Candy – בנוסח האוז שנות ה -90 בשירה בין אנגלית לקוריאנית ובליין בס מודגש. השיר נשמע שיר פופ עילג בו בנות בלאקפינק וגאגא מזהירות את בני זוגן לקבל אותן בפגמים שלהן ולא לנסות לשנות אותן.
ב'כרומטיקה" גאגא מכוונת לחלוטין לפופ טהור,  קליט מופק מלוטש, אבל בד"כ לא שטחי. זה אלבום "על ריפוי ועל גבורה", הסבירה גאגא לפני שהאלבום יצא, והוסיפה: "סאונד הוא מה שהבריא אותי בימי חיי, והוא ריפא אותי שוב בהקלטה הזו". אז כן: התוצאה היא חגיגה לכל מי שאוהב פופ.

אורחים: בלקפינק, אריאנה גרנדה, אלטון ג'ון.

Rain On Me עם אריאנה גרנדה

הסרטון של הסינגל המוביל 'אהבה טיפשית'. נפתח בטקסט שמסביר כי בעוד שהעולם "נרקב בסכסוך", שבטים רבים נלחמים לבעוד היא והשבט שלה לוחמים לשלום.

Chromatica
Alice
Stupid Love
*Rain On Me ft. Ariana Grande
Free Woman
Fun Tonight
Chromatica II.
911
Plastic Doll
*Sour Candy ft. Blackpink
Enigma
Replay
Chromatica III.
*Sine From Above ft. Elton John
100 Doves
Babylon

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן