0Y0A0886

לילה אחד עם אלביס

לי ממפיס קינג

היכל התרבות ת"א
4/5

בשנה הבאה ימלאו 40 שנה למותו של  מלך הרוק . הוא יהיה אז בן 82. האגדה ממשיכה לתדלק את עולם המוסיקה והבידור. מאז מותו קמו אינספור כפילים, חקיינים, פעלולנים. הדרישה לאלביס פירנסה ומפרנסת המונים. לא כל חקיין של אלביס מצליח להפוך את החיקוי לקריירה.
"לילה אחד של אלביס" על שם להיטו One Night מ-1958 הוא ערב של לי ממפיס קינג, מעריץ של המלך. קינג  מנסה להחיות את האגדה. אם המבחן הוא ברמת החיקוי של אלביס – יש כאן משהו שמתקרב לדבר האמיתי. קינג הוא מטובי החקיינים של אלביס ששמעתי. בליווי  9 נגנים וזמרות ליווי, הוא מעניק תחושת אלביס למעריצים שמוכנים להסתפק בהעתק. קינג דומה למקור, מחייך כמוהו, שר בסגנונו , הטונים דומים, המניירות, התנועות.
ה- One Night של ממפיס קינג מתחלק לשני חלקים – הראשון שחזור של מופע הקאמבק של אלביס משנת 1968. השני – ההופעה של אלביס בלבן בלאס וגאס. ברקע מוקרנים צילומים וקטעים מסרטים ישנים בשחור לבן כדי להעצים את תחושת הנוסטלגיה.
אתה לא יכול לדרוש מממפיס קינג למחזר את הכריזמה של אלביס, אבל אם אתה עוצם עיניים, אתה יכול להרגיש משב רוח אלביסי. אם אתה לא מרגיש אלביס, אז לפחות יש כאן פרפורמר שעושה את אלביס במקצועיות. קינג זז ושר כמו שאלביס זורם בדמו עם המון תשוקה בהגשה הקולית, בתנועה הגופנית, והוא עושה את זה בלי מאמץ אדיר להראות שהוא מחקה את הדבר האמתי, מתוך מודעות שהוא אינו הדבר האמיתי ובלי לקחת את עצמו ברצינות תהומית.
קינג עולה על הבמה כדי  לתת שאו אלביסי מתוך הנאה, משיג משהו מה – Vibe בהופעות של המלך. רגעי השיא הם בשירים כמו Are You Lonesome, Always on My Mind ,Suspicious Minds , In The Ghetto . האם הסטנדינג אוביישן הם לאלביס פרסלי המקורי או לכפיל שמחקה אותו? – גם וגם.
מלך הרוקנ'רול מת, יחי מלך הרוקנ'רול, רשימת מחקיו ממשיכה לצמוח. רבים יגיעו למסקנה שצילו גדול עליהם. ממפיס קינג מצליח לחמוק מהצל ולהחיות את הזיכרון של אלביס הכי קרוב למקור.

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: The Wonder Of You

וידיאו 2: Blue Suede Shoes

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן