נורה ג'ונס - Day Breaks

Day Breaks

נורה ג'ונס

מרץ 2017
4.5/5

לנורה ג'ונס זוכרים את האלבום המופתי Come Away With Me מ-2002. ג'ונס שרה פופ באוריינטציה של ג'אז בקול נמוך, אפלולי.  “The Nearness of You”, כשהיא מלווה עצמה בפסנתר, בביצוע אינטימי שחשף אותה כזמרצ ג'אז מצוינת. זהו פן אחד שלה. ג'ונס היא זמרת ורסטילית, מסוגלת לפרוש קשת של סגנונות – בלוז קאנטרי, אלט-רוק.
Day Breaks מסמן חזרה לג'אז אקוסטי. היא מספרת סיפורים על אנשים במצוקה. השיר שנושא את שם האלבום נפתח במילים: "יום חדש מפציע בראשך/ ואתה לבדך/ אמצא דרך להתגבר/ אבל הגשם ממשיך לרדת בליבך". צליל גיטרה מהדהד חובר לפסנתר ולחצוצרה. ג'ונס מביעה הזדהות עם הנפש הבודדת והמיוסרת בטון מתכוון.
ג'ונס עושה שימוש אפקטיבי באורגן בלוזי בשיר Tragedy, סיפור על אדם שנטש את משפחתו לטובת הבקבוק. נוגעת גם בקאנטרי בגרסה ל – Don’t Be Denied של ניל יאנג, שיר שממשיך את הקו התמאטי על אנשים שאינם מוצאים את דרכם. האווירה נהית יותר מדוכדכת בבלדה מלודית בה ג'ונס שרה את סיפור היחסים בטון שמשדר את הסיטואציה באינטימיות נוגה:

“It’s getting late/I’ll be on my way/Seems that you have nothing left to say/But now that you have had a few/Words that were lost have found their way

זה אינו אלבום ג'אז שגרתי של סטנדרטים. ג'ונס כתבה חלק מהשירים מעמדת הפסנתר, המכונה על ידה "פסנתר המטבח". המוסיקליות הגבוהה מושגת בזכות נגנים מעולים ביניהם ויין שורטר בסקסופון, המתופף בראיין בלייד, הבסיסט ג'ון פטיטוצ'י. Day Breaks  הוא אלבום שמציין את חזרתה של נורה ג'ונס לשורשי הג'אז, בוגרת ובשלה יותר מאי פעם כמוסיקאית וכזמרת.

  1. Burn
    2. Tragedy
    3. Flipside
    4. It’s A Wonderful Time For Love
    5. And Then There Was You
    6. Don’t Be Denied
    7. Day Breaks
    8. Peace
    9. Once I Had A Laugh
    10. Sleeping Wild
    11.  Carry On

Carry On

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן