מייק בראנט נשיקה צרפתית 1-3 הסולואים הגדולים של שנות ה-60 וה-70

נשיקה צרפתית 1-3 הסולואים הגדולים של שנות ה-60 וה-70

אני מכנה את האוספים האלה – החולשות הנוסטלגיות של הקולקטיב. ל"שירים בצרפתית"

5/5

אני מכנה את האוספים האלה – החולשות הנוסטלגיות של הקולקטיב. ל"שירים בצרפתית" יש חולשה מיוחדת. "שירים בצרפתית" היה מושג גם אצל מי שלא הבינו חצי מילה בצרפתית, ממש כמו "שירים באיטלקית", שגם להם הייתה עדנה שתוקפה לא פג מעולם. "שירים בצרפתית", לא סתם המרכאות. זה היה כמעט מושג. בין האנגלית והעברית,  להיטים גדולים שללא הצרפתית כנראה היו נשמעים להיטים קטנים. שנות השישים והשבעים – בעיקר. כל עם יוצר את הרפרטואר שלו, וגם בישראל נוצר רפרטואר של שירים-להיטים בצרפתית. הנשיקות הצרפתיות המקומיות. בתגיות אפשר לרשום: chanson francaise. אבל זה לא מדויק, כי "שנסון פרנסז" הם זמרים ייחודיים, הזמרים המשוררים, הטרובדורים. אנחנו מדברים גם על פופ רומנטי. איך זה שהיום איננו צורכים פופ רומנטי בצרפתית? שאנחנו עדיין מתרפקים על הימים ההם?

 להיטים צרפתיים שנות השישים והשבעים הם היום רוח פרצים נוסטלגית.  מעוררים תוגת געגועים. שלושה דיסקים במינונים שתואמים את המאוויים של "הישראלי הממוצע". נשיקה ראשונה: אוסף שיצא ב-1994. נשיקה שנייה -1997. והשלישית – 2002.

סטטיסטית, הבולטים בשלושת הדיסקים הם שניים שאינם איתנו: ג'ו דאסן, מייק ברנט, זמר הפופ הישראלי הכי מצליח בכל הזמנים. אחרים –  אדאמו, כריסטוף, מישל פוגאן והבזאר הגדול, אנריקו מסיאס, ז'אן פרנסואה מיכאל. אלן ברייר. זמרים בלתי נשכחים. נפילי שנסון? – ייצוג פחות מסביר לז'ילבר בקו, שארל אזנבור, איב מונטאן.

נשיקה צרפתית 1 (1994)  ההתחלה – "קיץ" אינדיאני של ג'ו דאסן. ועוד אחד של דאסן – Et Si Tu n'exitais Pas – "ואם לא היית קיימת". מייק ברנט שר Laisse Toi T'aimer – תני י לאהוב אותך וגם Mais Dans La Lumier – "אבל בתוך האור". ממרחק הזמן: זמר רגש ענק, אבל לא שנסונייר.  משבים נוסטלגיים מגיעים גם ממישל פוגאן והבזאר הגדול עם Une Belle Histoire – סיפור יפה. בסיום מחיאות כפיים לאיב מונטאן. "עלי שלכת" Les Feuilles Mortes בהופעה חיה. נשיקה צרפתית מעודנת ומסוגננת.

נשיקה צרפתית 2 (1997) מייק ברנט פעמיים – "זאת תפילתי" C'est Ma Priere ו – "עד כלות הנשימה" A Corps Perdu. ז'אן פרנסואה מיכאל – גם הוא בשני שירים – "שלום קנדי היפה" Adieu Jolue Candy ו"אשם" Coupable. גם אדאמו לנצח עם "אני אוהב" J'aime ועם "אינשאללה" Inch'aallah וגם ריגושים מהכיוון של עוד צעיר לנצח – כריסטוף עם "אמא" Maman ו"אלין" Aline. ג'ו דאסן? איך אפשר בלי? גם הוא עם שני שירים – "שלום" Salut ו"זה לא ישנה את העולם" Ce Vas Pas Changer Le Monde.

נשיקה צרפתית 3 (2002)  סוף סוף מגיע אזנבור, שבלעדיו המוסיקה הצרפתית לא הייתה מה שהיא, השיר – Tous Les Visages De L'amour – כל פני האהבה. ואזנבור הוא אחת הפנים החשובות המשלים את הדיסק ב– She.

מייק ברנט? –  Qui Saura וז'ילבר בקו בהימנון Chante. לאדמו ולכריסטוף מה"נשיקות הצרפתיות" הקודמות תוסיפו את אלן ברייר עם Elle Etait  Si Jolie – "אמרי נפלא", שיאי הרומנטיקה המלנכולית המתקתקה. ועוד מרטיט של מישל פוגאן – Bravo Monsieur La Monde שירו איתו "בראבו מר עולם". Slow המחץ? אדאמו של La Nuit – "לילה". וגם הדואט הכי ארוטי בכל הזמנים Je T'aime … Moi Non Plus שמלחשים ג'יין בירקין וסרז' גינסבורגמישל פוגן? בטח בטח – Fais Comme L'oiseau – "עשה כמו ציפור" – מפלס הנוסטלגיה עולה על גדותיו.

Alain Barriere – Elle était si jolie

Joe Dassin – L'Été Indien

Mike Brant – A corps perdu

Salvatore Adamo – Tombe la Neige

Gilbert Bécaud : Et

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן