נתניהו בהופעה של איתי לוי

נתניהו בהופעה של איתי לוי. אריק איינשטיין אמר על זה: פוליטיקה היא זונה

ביבי נתניהו משחק אותה רוקסטאר על חשבונו של איתי לוי כדי לקדם את נצחונו בבחירות

/5

מחלקת השיווק של בנימין נתניהו שלחה אותו להופעה של איתי לוי בהיכל מנורה. ראש הממשלה פרץ לבמה תוך כדי הופעה על תקן רוק סטאר והרים את הקהל. הוא ביקש שיר עבור אשתו המחלימה, ורק משפט אחד התאפק לא לומר: אתם יודעים למי להצביע ביום שלישי. אינני יודע אם איתי לוי לא ידע על בואו של ביבי, אבל הוא שיתף פעולה להפליא. הקהל הוחמא, צעק "ביבי ביבי" פעולת השיווק צלחה.
נזכרתי בשיר של אריק איינשטיין: "פרנצ'סקה פוליטיקה את זונה לא קטנה/ פותחת רגליים ללא הבחנה/ אומרת שלום ועושה מלחמה/ אין מה לומר, את זונה לא קטנה" (אריק איינשטייןמיכה שטרית). ראו איך נראים פוליטיקאים. לעיתים נדמה, כי פוליטיקה היא לא כמו זונה, היא ממש זונה! יש הוכחה חמה מהשטח.
אריק איינשטיין שר בקריצת עין גדולה, במקצב דרום אמריקני, שהשאיר אותו על הגדר, רגל פה רגל שם. נגד המקצוע העתיק בעולם אין באמת מה לעשות. האם גם פוליטיקאים ופוליטיקה הם צורך קיומי, שאי אפשר בלעדיו? האם נמשיך להצביע עבורם למרות הידיעה שהם, לעיתים קרובות – זונות? הלקוחות מרוצים…
יש לא מעטים, במיוחד בימי קורונה, שמשחקים אותה "רוצים אחדות". אין אחדות ולא תהיה. הזנות תישאר. היא לפחות מעניקה תמורה. הפוליטיקאים יגידו שלום, ויעשו מלחמה. ללקוחות, שהצביעו עבורם, הם יצחקו בפנים ויזרו פחד מקורונה. קורונה וחיסונים תציל אותם ממוות פוליטי.
אחדות? בשיחה שנערכה בשנה שעברה בין שלמה ארצי ליונתן ריגר במסגרת "ועידת המשפיעים" של ערוץ 12. המשפט הבולט של ארצי בשיחה הזו היה: "בשונה מפוליטיקה, במקום שיש מוזיקה, אנשים לא מופרדים אחד מהשני, אין להם מחשבה מפרידה". ארצי התכוון לאחדות שמלטפת לו את האגו במשך שנים. את הריטואל הקבוע שלו – ירידה פיזית אל הקהל – הוא תיאר קודם כל כצורך שלו למגע. הצורך, הוא אמר – יותר שלו מאשר של הקהל.
"אין להם מחשבה מפרידה", אמר ארצי על הקהל שלו. כלומר, כשמגיעים להופעה שלו – כולם תמימי דעים, רגעים בלי מחיצות. תחושת הקולקטיב, שירת היחדיו.
ה"מפלגה" של ארצי היא א-פוליטית. היא מאחדת ציבורים בשם אהבת המוסיקה ושלמה ארצי, היא קונזצנזוס אסקפיסטי, אבל לא אקטיביסטי, לא מתיימר לשום שינוי במציאות הפוליטית והחברתית המקומית. ארצי מתאפס על אווירה כמו-אופורית.
במציאות העכשוית, האנשים לא רק מופרדים. הם קרועים ע"י הפוליטיקה. כשביבי נתניהו מגיע למופע של איתי לוי הוא יודע שהקרעים בעם הם שינצחו עבורו את הבחירות. הוא לא ידבר על חוק הלאום, הדתה, שנאה על רקע גזענות, אפליה עדתית, מגדרית ולאומנית. תרחק נפשו מאלה. זה אינו המופע שלו, אבל הוא מנצל את איתי לוי כדי להפוך אותו לשלו.
בארה"ב אמנים העלו את טרמפ על מוקד. החגיגה שלו נגמרה. אצלנו ביבי נתניהו משחק אותה רוקסטאר חד-משמעית על חשבונו של איתי לוי כדי לקדם את נצחונו בבחירות, למרות כתבי האישום והקיטוב הגדול שהוא יצר בעם.

נתניהו בהופעה של איתי לוי בהיכל מנורה


אריק איינשטיין – פרנצ'סקה פוליטיקה

איתי לוי פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן