סבאיה איומה SABAIA AYUMA
שלום שבזי ממשיך לזכות בעדנה בפופ המקומי. מתקדם עם מהפכת הסאונד. סלסול ומאהוול תימני נכנסים למיקס הכי עכשווי. שבזי כבר התהפך עשרים פעם בקברו. סגיב כהן רוצה לשמור שורשים, אבל גם להטמיע אותם בסאונד שמציע האולפן של בן שופן. בדף שנשלח עם השיר מוגדר "סבאיה" כהרכב פופ-אלקטרו תימני. אפשר ללכת על הגדרות מכאן ועד הודעה חדשה. בגדול יש כאן ניסיון להפוך את הטקסטים של שבזי למסיבת ריקודים המתבססת על מוזיקה אלקטרונית. "איומה" הוא סינגל הבכורה שלו.
יש שורשים, יש שבזי, יש מסורת, יש אלקטרוניק דאנס. כבר עפרה חזה ב-1990 לקחה שורשים תימניים, הצמידה להם מסרים אוניברסליים ואלקטרוניקה. ה"אם ננעלו" שלה פתח מגמה. להקת A-WA – שירה עממית תימנית עם מקצבי דאנס וגרוב אלקטרוניים.
מי היה מאמין שהמאהוול של ר' שלום שבזי יגיע לפסטיבלי ג'אז בעולם. הניסיון לשמור על המקור התימני ברוח מודרנית מוביל גם את כהן את שופן. ההגייה תימנית אסלית, והמוזיקה .לא בדיוק מצנעא. מצד שני אי אפשר ללכת נגד המגמה להפוך שורשים למוסיקת עולם. גם זה סוג של שימור, וסגיב כהן חותר לא רק לרחבות הקלאבים. הוא מנסה גם לשמר. זה היימן רייב שלו, מופק לעילא, פאנקי, פסיכודלי, מלוטש. שבזי יתהפך עוד פעם בקברו. מדהים שהוא עדין חי, מעורר השראה אצל ממשיכי המסורת 2023. גם אם המילים לא ממש גורמות לי להתחבר, השילוב המוזיקלי מנצח.
סבאיה איומה
איומה בהר המור/ עלי לך ובשרי/ ונשיר בשיר מזמור/ בניגון ליוצרי/ איומה בהר המור
نديمي في الازهار./ على الورد خاطري./ يسبح لهو القدار./ إلهي وناظري./ وفي اليل والانهار.
وماحام طايري./ وماشنت الأمطار./ والسيل غازري
וזכור וגם שמור/ שמורים במשמרי/ איומה בהר המור
نديمي في الازهار./ على الورد خاطري./ يسبح لهو القدار./ إلهي وناظري./ وفي اليل والانهار.
وماحام طايري./ وماشنت الأمطار./ والسيل غازري
איומה בהר המור/ עלי לך ובשרי/ איומה בהר המור