סרט תיעודי חדש על ההופעה של אואזיס ב - Knebworth בשנת 1996

סרט תיעודי חדש על ההופעה של אואזיס ב – Knebworth בשנת 1996

"האנרגיה שהדליקה את הקהל הייתה בלתי תיאמן"

/5

צפו בקטע מהסרט הדוקומנטרי החדש אואזיס בהופעה ב Knebworth, שנת 1996. הוא יוצא לרגל 25 שנה לשתי הופעות שהלהקה ביצעה בפארק קנבוורת' באוגוסט 1996 תחת כיפת השמיים, להן היו עדים יותר מרבע מיליון חובבי מוזיקה מכל רחבי העולם.
הסרט התיעודי בבימוי ג'ייק סקוט על ההופעות הנ"ל יעלה בבתי הקולנוע ברחבי העולם החל מה -23 בספטמבר. הסרט המספר את סיפורו של אותו סוף שבוע והיחסים המיוחדים בין אואזיס למעריציהם שהפכו אותו לאירוע חדפעמי.
"הסיפור מסופר דרך עיני המעריצים שהיו שם, עם ראיונות נוספים עם הלהקה ומארגני הקונצרטים", אומר סקוט, ומבטיח קונצרט נרחב ובלעדי וצילומים שמעולם לא נראו. זוהי חגיגה קולנועית משמחת ולפעמים נוקבת של אחד מאירועי הקונצרטים החשובים ביותר ב -25 השנים האחרונות".
"זה היה כמו קריאה אלינו כמעריצי אואזיס", אומר אחד המעריצים. "זה היה הרגע ההיסטורי שבו היית צריך להיות שם. ההופעה הגדולה ביותר שנראתה בבריטניה אי פעם".
"האנרגיה שהדליקה את הקהל הייתה בלתי תיאמן", אומר אחר, בעוד השלישי מהרהר על הופעות שונות בתקופה ההיא: "זה מחזיר אותך לתקופה, אף אחד לא החזיק מולי טלפון או אייפד… "

*** אואזיס הוקמה במנצ'סטר בשנת 1991 על בסיס הרכב קודם Rain, כללה במקור את ליאם גלאגר (שירה ראשית, טמבורין), פול ארתורס (גיטרה), פול מקגויגן (גיטרה בס) וטוני מקקרול (תופים). עם שובו למנצ'סטר, אחיו הגדול של ליאם, נואל (גיטרה מובילה, שירה) הצטרף כחבר חמישי, והשלים אתהלהקה. במהלך דרכה, היו שינויים פרסונליים בהרכב, אם כי האחים גלאגר נותרו כחברים בסיסים.
אואזיס חתמו בחברת התקליטים העצמאית Creation Records בשנת 1993 והוציאו את אלבום הבכורה Definitely Maybe בשנת 1994. שנה לאחר מכן הוציאו את ?(What's the Story) Morning Glory עם המתופף אלן ווייט. באותם ימים התפתחה מעין יריבות על צמרת הבריטפופ עם Blur. האלבום ששהה עשרה שבועות במקום הראשון במצעד האלבומים בבריטניה, זכה גם להצלחה במצעד הבינלאומי, והפך לאחד האלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. זה היה האלבום הנמכר ביותר בבריטניה של שנות התשעים.
האחים גלאגר התפרסמו באופן קבוע בעיתוני הצהובונים על מחלוקותיהם ואורחות חייהם הפרועים. בשנת 1996, אואזיס הופיע שני לילות בקנבוורת 'לקהל של 125,000 איש בכל לילה, אלה היו הקונצרטים הגדולים ביותר בהיסטוריה של בריטניה תחת כיפת השמיים באותה תקופה. בשנת 1997 הוציאה אואזיס את אלבומם השלישי, Be Here Now, שהפך לאלבום הנמכר ביותר בתולדות מצעדי האלבומים בבריטניה. עם זאת, הפופולריות שלה ירדה במהירות.
מקגוויאן וארתורס עזבו בשנת 1999 כאשר אואזיס הוציא את Standing on the Shoulder of Giants (2000). הם הוחלפו בגיטריסט לשעבר של Heavy Stereo גם ארצ'ר וגיטריסט Ride לשעבר אנדי בל. ווייט עזב בשנת 2004, והוחלף בזאק סטארקי ומאוחר יותר בכריס שאררוק כנגני ההופעות. אואזיס הוציאה עוד שלושה אלבומי אולפן, Heathen Chemistry בשנת 2002, Don't Believe The Truth ב-2005 ו-Dig Out Your Soul ב-2008. הלהקה התפרקה בפתאומיות לאחר עזיבתו של נואל באוגוסט 2009.
החל משנת 2009 אואזיס מכרה מעל 75 מיליון תקליטים ברחבי העולם, מה שהופך אותם לאחת הלהקות הנמכרות עם שמונה סינגלים ושמונה אלבומים שהגיעו למקום הראשון בבריטניה.
הלהקה הגיעה להישג של ם שלושה אלבומי פלטינה בארה"ב, ארבעה פרסי MTV אירופה ושישה פרסי Brit, כולל אחד בשנת 2007 על תרומה יוצאת דופן למוסיקה ואחד עבור "האלבום הטוב ביותר ב -30 השנים האחרונות" – ?(What's the Story) Morning Glory.

Oasis Knebworth 1996 | Official Trailer

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן