LL Cool J

על רצח ג'ורג' פלויד

גל שירי מחאה

/5

רציחתו של ג'ורג 'פלויד על ידי קצין המשטרה במיניאפוליס ב- 25 במאי, עוררה אמנים-יוצרים-מוסיקאים לתגובה. שירים ישנים 'כמו "Fuck tha Police" של N.W.A חזרו לאוויר, כתזכורת לכך שאין חדש תחת השמש כשמדובר באלימות המשטרה כלפי שחורים. אמנים שיגרו את כעסם בצורת המנוני מחאה חדשים, ביניהם YG, LL Cool ו- Teejayx6
הראפר YG, שנעצר בינואר השנה כחשוד בשוד, הוציא אחרי הסינגל "FDT" (פאק דונלד טראמפ) את "FTP" – קיצור של "Fuck the Police", כדי לאזכר את השיר של NWA משנת 1988 – בתגובה להריגתו של ג'ורג 'פלויד. וכתמיכה בהפגנות שבאו אחר כך.

למרות שהוא אינו מתייחס במפורש לפלויד במילים, מדבר  הראפר על "רצח אחרי רצח אחרי כל השנים האלה" ועל שוטרים בשליחות הקו קלוקס קאן, ארגון ידוע לשמצה ורווי שנאה וגזענות של לבנים אמריקאיים ושמרנים, מזוהים במצעדי הלפידים המאיימים שלהם, שהם עורכים בלילות כשהם עטויים בברדסים לבנים ובמעשי אלימות ופשע כנגד שחורים ובני מיעוטים.
YG , מתייחס גם הסטורית לעוולות שנעשו נגד אנשים שחורים במשך מאות שנים. הוא אומר בשלב מסוים, "נמאס לי להיות עייף" ומסיים בפזמון: "זיינו את המשטרה. לעזאזל. זיינו את המשטרה."



אל.אל. קול ג'יי
LL Cool J מבטא זעם של אומה בשתי דקות וחצי של אקפלה, שהועברו באמצעות פוסט אינסטגרם דומע. "במשך 400 שנה היו ברכיים על צווארנו", בהתייחס לאופן האכזרי שהשוטר ממיניאפוליס סיים את חייו של ג'ורג 'פלויד, LL מתייחס לזעזוע שבעצם צורת הרצח, גם לעובדה שאלמלא הרצח, השוטר צ'ובין היה מרגיש צודק בגלל גוון העור של פלויד" . הראפר מתיחס גם לשורה של אנשים שחורים שמתו שלא בצדק בידי המשטרה לאורך השנים, בהם אריק גרנר, טרייבון מרטין, אמדו דיאלו, תמיר רייס, סנדרה בלנד וברונה טיילור. הוא מסיים ב“Black Lives Matter forever”.
Teejayx6 טייג'קס 6, הראפר הצעיר מדטרויט  שיגר את “Black Lives Matter” יחד עם סרטון המציג קטע מרגעיו האחרונים של פלויד ומקרים אחרים של אכזריות משטרתית נגד אנשים שחורים. השיר מציג בשאלות רטוריות שאין להן תשובות. "איך לעזאזל אמא שלי הולכת לישון בלילה והמשטרה ממשיכה להרוג אותנו?"
בהמשך השיר הוא מתייחס ישירות לרוצח של ג'ורג 'פלויד, דרק שובין ("למה היית צריך לשים את הברך על צווארו?") ולאלה שהיו עדים למותו ("למה לא עזרתם לו?") השיר מתחייב לתמוך במחאת Black Lives Matter תוך שהוא מטיל ספק בסיסמאות ובמחאה "איש שחור אחר פשוט מת במצלמה / אבל אנחנו לא יכולים אפילו להשתמש בפטישים שלנו / כל מה שאנחנו יכולים לומר זה, 'חיי שחורים חשובים'. "

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן