Putumayo Presents Arabic Groove

Arabic Groove

Putumayo Presents

פוטומיו
4.5/5

אף על פי שעדיין אינה חלק מהמוזיקה האמריקאית המיינסטרימית, מוסיקה מזרח תיכונית התייצבה במערב כמוסיקת מועדונים על צורותיה השונות במקומות החמים של פריז, לונדון ואחרים. עלייתו של כוכב הפופ האלג'יראי חאלד בצרפת, היא אחת הדוגמאות למפנה הרב תרבותי.
"גרוב ערבי" הוא אוסף מגניב של שירים קצביים  מצפון אפריקה והמזרח התיכון. האוסף חושף את הדרכים בהן פאנק, היפ הופ וריקוד השתלבו עם מוסיקה ערבית ליצירת צלילים חדשים ומרתקים. באלבום אמנים מוכרים בינלאומיים כמו חאלד (אלג'יריה), נטאש'ה אטלס (מצרים / בריטניה), ועמר דיאב (מצרים),לצד הכוכבים  דניה (לבנון), חמיד אל שערי (לוב), הישאם עבאס (מצרים) ופאדלה וסחרוי (אלג'יריה). ש'ב טריק (אלג'יריה), סווט אל אטלס (מרוקו) ואבדי (מרוקו).
הגרוב הערבי של פוטומאיו של תחילת המילניום (2001) הוא מסיבה קצבית המחוברת למסורות הערביות: R&B ופאנק פוגשי וצורות מערביות עירוניות אחרות. אמנים לבנונים, מצריים, מרוקאים ואלג'יריים כמו נטאשה אטלס (שהופיעה עם טרנסגלובל אנדרגראונד וג'ה וובל) תורמים 11 שירים שנמצאים באזורי ריקודים חושניים, חאפלות אקזוטיות נוצצות, מפגשים של היפסטרים רב-תרבותיים.
כלי נגינה ערבים מסורתיים כמו חליל ועוד משתלבים בגיטרה, בס ותופים, מתחברים למקצבים של פאנק, מייצרים אווירת פאן מרוממת. נקודת השיא העיקרית היא "Leiley", רמיקס של טרנסגלובל אנדרגראונד ללהיט של הזמרת הלבנונית  דניה. גרוב ערבי במיטבו.

1. Moi et Toi – Abdel Ali Slimani אלג'יריה
  2. Galbi – Abdy מרוקו
  3. Leiley (Transglobal Underground Mix) – Dania לבנון 
  4. Amarain – Amr Diab מצרים
  5. Intil Waheeda – Hisham Abbas מצרים
  6. Hely Meli – Hamid el Shaeri לוב
  7. Mani – Fadela & Sahraoui אלג'יריה
  8. Kidda – Natacha Atlas מצרים/ בריטניה
  9. Mauvais Sang – Khaled אלג'יריה
  10. Ne Me Jugez Pas (Volodia Remix) – Sawt el Atlas מרוקו
  11. L'Histoire – Cheb Tarik אלג'יריה 
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן