פטריק סבג מארח את אביב בכר

פטריק סבג מארח את אביב בכר כתוב בכוכבים

אין לי שום ספק שהמוסיקה נותנת יותר תשובות בעניינים מיסטיים מאשר האסטרולוג והפיזיקאי חוקר הכוכבים.

מילים: פטריק סבג, ארז לב ארי, עמית שיין לחן ועיבוד: פטריק סבג, סתיו נחמיאס הפקה מוסיקלית : פטריק סבג אביב בכר: שירה
4.5/5

מה כתוב בכוכבים? לא יודע. אין לי מושג בקוסמולוגיה, באסטרולוגיה, אני לא מחפש את גורלי בכוכבים, ועד כתיבת שורות אלו – כל השאלות שאני ממשיך לשאול נשארו פתוחות: מאין באנו? מה ומי אנחנו?  פטריק סבג ואביב בכר מנסים לחבר אותי באמצעות המוסיקה למקומות האלו. אין לי שום ספק שהמוסיקה נותנת יותר תשובות בעניינים מיסטיים מאשר האסטרולוג והפיזיקאי חוקר הכוכבים.
כשאני שומע צלילים כמו של השיר הזה, קורה משהו שאינו זקוק לפרשנות. פטריק סבג לוקח למסע מוסיקלי רוחני קצר בצלילים השואבים מתרבויות המזרח הרחוק. זהו צליל פולקלוריסטי המשדר תוגה מופלאה, המחלחלת אל מתחת לעור, ולא איכפת לי להגיד,  שאיזשהו כוכב מנצנץ לי מלמעלה. אביב בכר שר בעידון מופתי מנגינה הניזונה מקצב וקישוטים אתניים יפהפיים ומעניק לשיר ריחופיות מדדטיבית.
המוסיקה הזו מקרבת אל הכוכב האחד הזה, מכילה את המהות המטאפיזית של "כתוב בכוכבים". נדיר לשמוע שירים בעברית שמשדרים קוסמיות אתנית כל כך מעודנת ומיוחדת שיש בה חיים. סבג את בכר עשו את זה.

*** פטריק סבג: "השנה אני מציין 25 שנה לפעילות המקצועית שלי בעולם המוזיקה ועדיין אני מודה על כל יום בו ניתנת לי ההזדמנות להמשיך ולעסוק בקסם המסתורי הזה. השיר הראשון ״כתוב בכוכבים״ מבוסס על הקלטות שערכתי בתאילנד לצורך כתיבת הפסקול לסרט התיעודי LAYA PROJECT ב 2005. לתפקיד השירה קראתי לאביב בכר שהוא חבר יקר ומוסיקאי מחונן שאני מעריץ את הדרך הייחודית והעדינה שהוא עושה בעולם המוזיקה. הוא התאים לזה כמו שציפור מתאימה לשמיים והוריד טייק אחד תוך שעה ללא כל מאמץ. אנחנו משחררים את הציפור הזאת לעוף במרחבים. נראה לאן היא תגיע"

פטריק סבג מארח את אביב בכר כתוב בכוכבים

את אמרת/ תראה את הימים/ הם חולפים/ נעלמים
את בנית/ סביבך חומות/ ומקלט/ לחלומות

מעלי, מעליך/ השמיים בוערים/ אך הלילה את מוגנת
בחופה של כוכבים/ וראיתי בעינייך/ ושמעתי את קולך
כל הדרך עד אליך/ כל הדרך לליבך

ויש כוכב אחד/ זורח במיוחד/ בשבילי/ מאיר בחדרים
ויש כוכב אחד/ זורח במיוחד/ בשבילך

הכל כתוב בכוכבים/ שכבים ונדלקים/ יש אהבה ויש גלים
יש דיבור/ ויש חיים

פטריק סבג – מרחב מוגן

פטריק סבג פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן