שי צברי מחבר אלונים בפסטיבל הפסנתר 2021

שי צברי מחבר אלונים בפסטיבל הפסנתר 2021

איש עם רזרבות של אנרגיה, נשמה מוגדלת, שנותנת הוראות למיתרי הקול הגבוהים.

4.5/5

ניסיתי להגדיר את שי צברי. סול ישראלי, אינדי מזרחי, מסורתי-רוקיסטי? עזבו הגדרות. זה רק עלול להמעיט ממה שהוא. אני מסכים עם צברי, שכתב בפייסבוק שלו: היער הזה שנקרא מוזיקה כל כך מדהים. אתה הולך לך בדרכך ופוגש פתאום שני אלונים והם מתחילים לשיר איתך וזה פשוט חלום.
נכנסתי לתוך החלום המתגשם של צברי. פעם שניה, שאני אצלו בפסטיבל הפסנתר. בפעם שעברה זה היה ממש באותו אולם  אסיא במוזיאון ת"א ב-2015. אז  הוא ארח את מארק אליהו, מאסטר הקמנצ'ה. הפעם התייצבו אצלו שני אלונים מאושיות האלטרנטיב המקומי, אלון לוטרינגר (שהפיק מוזיקלית) ואלון עדר.
הבחור ממשיך לנופף בתנועות חזקות מעל ראשו כדי לשלהב קהל להצטרף אליו. איש עם רזרבות של אנרגיה, נשמה מוגדלת, שנותנת הוראות למיתרי הקול הגבוהים. אין מופע שמסתיים אצלו עם קהל נעול במקומותיו.
שמענו צליל חצוצרה סולו בפתיח. האווירה שלו יצרה קונטרסט לגרוב הממסטל של "המלך", שכבר בשלב הזה קורא  לך לרקוד (("המלך תביאני חדריך/ ימים רבים צפיתי/ וכלום לא ראיתי/ נשבעתי לא אציץ/ וקל לי לקיים/ כי לא אראה אלא אותך"). פתאום  כולם הופכים שמחים, והחומות שבין הקהל לבמה נשברות. צברי לא רוצה חומות. הוא על הבמה  לפעול ולהפעיל. מצד שני הוא סוטה מדרך המלך לשבילים צדדיים. הוא שר את "דע" מאת אבישי חורי, שהפך לשיר בלחנו של אלון לוטרינגר בהשראת הפסוק מספר הזוהר: "אין לך עשב ועשב מלמטה שאין ממונה עליו מלמעלה, ושומר אותו… ואומר לו גדל", ובלשון השיר: "דַּע לְךָ שֶׁכָּל עֵשֶׂב וְעֵשֶׂב יֵשׁ לוֹ מַלְאָךְ טוֹב שֶׁאוֹמֵר לוֹ ״גְּדַל״.

ואז סטיה נוספת לשביל נפלא של אלון לוטרינגר – The Maze באנגלית בדואט עם יוצר השיר  מתוך אלבומו Ground, בלדת פופ מצמררת ספוגת אווירה, עוצמה פנימית. מנגינה מופלאה. שיר שאומר: "נכנסתי למבוך/ למצוא לאן נעלמה התאווה/ ובמבוך ההוא מצאתי אותך/ לכודה אבל לא לבד/ באותו לילה מעורפל/ כנראה שמטתי או זרקתי את המפתח/  כך זה אני/ אבל בשבילך אני אמצא דרך".
בהמשך אחרי "לווי אותי"  –  Alone in The Room, הקצבי – גם הוא מ – Ground של אלון לוטרינגר. הפעם עם אלון עדר, שהתחיל את חלקו בהופעה עם "קצת אהבה לא תזיק".
עדר
מרגיש מאוד נוח אצל צברי. הוא יצטרף שוב בהדרן לצברי וללוטרינגר לטריו ישיבה של "קשה בלילה בלי אדם" לפי אברהם חלפי ול"מעלי דממה" של חני ארבל ואהובה עוזרי, שאומר: "מעליי דממה כחולה מוארת/ אור כוכב מזהיר לבן/ פשר סוד לא נגע בו נצח/ אל חלונות ביתי הרוח סערה/ תן לי לבוא וללכת"
רציתם הגדרות?  מוסיקה ישראלית מקורית, שהולכת על צליל עכשווי ומבוססת על העוצמה והחיות של שי צברי, שנעה בין הפיוטי לחפלאי, מחברת ביניהם בהפקה עדכנית מלהיבה.

 

היו עם שי צברי על הבמה: אליסף בשארי בס, עוד וכלי הקשה / אמיר ברסלר תופים / אלון לוטרינגר פסנתר, קלידים וגיטרה / עופר מזרחי – גיטרה חצוצרה, אורח מיוחד אלון עדר

 

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

שי צברי דע פסטיבל הפסנתר 2021

 שי צברי שלום לך דודי פסטיבל הפסנתר2021

שי צברי אלון עדר קצת אהבה לא תזיק פסטיבל הפסנתר 2021

שי צברי שמש פסטיבל הפסנתר 2021

אלון לוטרינגר שי צברי – The Maze פסטיבל הפסנתר 2021

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן