צ'וצ'יטו ולדז פסטיבל לטינו אמריקה במרץ במוזיאון מי-מה-מתי

פסטיבל לטינו אמריקה במרץ במוזיאון מי-מה-מתי

פסטיבל לטינו-אמריקה שייערך במרץ במוזיאון תל אביב יארח מגוון רחב של אמנים, היוצרים ומנגנים בסגנונות הלטין והדרום אמריקאי: סלסה, טנגו, סמבה, סון ועד לסגנונות הג’אז של ימינו.

/5

אמני קרוסאובר כמו שקירה, מרק אנטוניו וג'ניפר לופז מנצלים את הגל האתני העובר על העולם כדי ליצר מתכוני לטינו פופ, אבל אל אוזנינו לא מגיעים הצלילים האותנטיים הבוקעים מתחנות המוסיקה הלטיניות העכשוויות ממיאמי למונטווידאו, מבוגוטה לברצלונה. לעיתים נגלה אמני לטין מיוסיק לא הכי מוכרים, אבל שורשיים יותר מהרבה אמני קרוסאובר. פסטיבל לטינו-אמריקה שייערך ב2-3-4 במרץ במוזיאון תל אביב יארח מגוון רחב של אמנים, היוצרים ומנגנים בסגנונות הלטין והדרום אמריקאי: סלסה, טנגו, סמבה, סון ועד לסגנונות הג’אז של ימינו. עשרות משתתפים והרכבים בין-לאומיים לצד אמנים ישראלים מהשורה הראשונה,יבצעו את מוסיקת הלטין בשלושה ימים של קצב ותשוקה.ז

מי-מה-מתי

חמישי 2 במרץ 2023

הסלסה הקובנית צ'ה צ'ה צ'ה השישיה  בניהולו המוסיקלי של המאסטר לכלי הקשה, נילס פישר, יבצע  לנו את הלהיטים הגדולים והאהובים של הסלסה הקובנית, הצ'ה צ'ה צ'ה והממבו. בין המשתתפים:  הזמר הקולומביאני  Alberto Caicedo והחצוצרן הקובני Amik Guerra.

מיקס לטיני – ג'אז עם צ'וצ'יטו ולדז – פסנתר (קובה) & סלעית להב – חליל, סקסופונים, אקורדיון (ישראל) החיבור בין השניים נוצר כבר לפני כמה שנים בעת ביקורו הראשון של הפסנתרן , צ'וצ'יטו ולדז בישראל. המשלב פולקלור עם קלאסיקה, ג'אז לטיני עם באך, נצר למשפחת הפסנתרנים בראשות צ'וצ'ו ואלדז. הם יחגגו אהבה משותפת לג'אז, לקצבים הלטיניים והדרום אמריקאים, לבאך, לפולקלור של הבואנה ויסטה לצד הג'אז הלטיני הסוחף.

מחווה לאנטוניו קרלוס ז'ובים עם הזמרת והחצוצרנית הספרדיה אנדראה מוטיס, מכוכבות סצנת הג'אז בברצלונה. מוטיס בעלת קול ייחודי, מנגנת גם חצוצרה וסקסופון, חתומה בלייבל הג'אז היוקרתי Impulse! היא שיתפה פעולה עם אגדות כמו Quincy Jones, Omara Portuondo, Miton Nascimento, Yo-Yo Ma.בפסטיבל ילווה אותה  הפסנתרן שלה איגנצי טרזה, אגדת ג'אז בספרד. הם יגישו תוכנית מיוחדת של שירי  ז'ובים, מי שהמציא את הבוסה נובה בריו דה ז'ניירו, ברזיל. יבצעו את מיטב הקלאסיקות של הבוסה נובה כמו: Corcovado, Garota do Ipanema, Insensatez, Triste, Wave, One Note Samba, Chega de Saudade ועוד, בעיבודים מיוחדים.

סלסה קולומביאנית עם הזמרת הקולומביאנית, מריה ראקל, שמגישה תוכנית של סלסה, קומביה ועוד סגנונות ומקצבים עם הרכב של 8 נגנים בינלאומיים מהשורה הראשונה מקולומביה, קובה, ארגנטינה, צ'ילה, הולנד וישראל.

באך קופץ לקובה עם הפסנתרן צ’וצ’יטו ולדז, בן לשושלת הפסנתר האהובה ביותר של קובה – משפחת ולדז, יחד עם סבו בבו ולדס, אביו צ’וצ’ו ולדז,  של שניגן ב"מיקס לטיני"

לילה ברזילאי עם רביעיית החליל של מתן קליין – מפגש מוזיקלי קליל בין הג'אז לבין השפעות ברזילאיות.מתן קליין הוא יוצר אקלקטי בעל חושים מלודיים והרמוניים רחבי יריעה המפליג למחוזות לא צפויים, המנגן  שילוב של פשטות ותחכום, מנוגן ברמות הגבוהות ביותר.

שישי יום שישי, 3 במרץ 2023

מחווה לבואנה ויסטה סושיאל קלאב עם ההרכב של פרננדו קנוף והזמר איטלו גונזלס. עיבודים מקוריים וחדשים לשירים הידועים במקצבים לטינים ממכרים (סלסה, צ'ה צ'ה צ'ה, דנזון, רומבה, ממבו, קומביה, בולרו)

הטנגו הארגנטינאי של אסטור פיאצולה, ממציא הנואבו טנגו,  עם הרכב טנגו בר של אדוארדו אברמסון, נגן הבנדוניון המוביל בארץ ומומחה לטנגו ארגנטינאי, ובההשתתפות הזמר הארגנטינאי אלדו אורסיני ורקדני טנגו מובילים.

הלילה של החצוצרה הלטינית עם  החצוצרן הקובני המחונן אמיק גוארה, שיגיש רפרטואר נוסטלגי עם נגיעות ג'אזיות מרחבי היבשת הלטינית, וביניהם שירים רומנטיים ונעימות מוכרות כמו Manisero, Besame Mucho ,Cuarto de Tula, Blue Bossa ובעיבודים מיוחדים לפסנתר וחצוצרה.

מבואנוס איירס להוואנה עם הטריו של הפסנתרן, המלחין והמעבד הארגנטינאי גבריאל פלאצ'י, שעלה לישראל לפני שלוש שנים. פלאצ'י  אחד מהשמות החמים-עכשוויים בסצינת הלטין-ג'אז: אפרו-קובני וטנגו-ג'אז העולמית.

יום שבת, 4 במרץ 2023

רפסודיה לשני פסנתרים המאסטר הקובני צ'וצ'יטו ואלדז, משושלת פסנתרני-העל של משפחת ולדז, עם הענק הספרדי איגנצי טראסה. הדואט יכלול עיבודים של קטעים קובניים, ספרדיים ואפילו מוסיקה קלאסית.

סרנדות ובולרו מהאיים הקאריביים. הבולרו הוא שיר התשוקה והאהבה אשר הגיע מקובה המזרחית והושר ע"י הטרובדורים, זמרי העם, ששוטטו במדינה, שרו, ניגנו, חיזרו ואהבו והעיקר בסגנון זה היא הרומנטיקה.מאוחר יותר הצטלבו דרכיו של הבולרו הקובני עם ריקוד הבולרו אשר הגיע מאירופה ובעיקר מספרד. Caicedo Alberto שירה (קולומביה) ו-Norman Peplow פסנתר (גרמניה) מתוך שישיית  International Salsa All Stars – מגישים ערב רומנטי בניחוח לטיני קלאסי.

דואט התשוקה הספרדית עם נגנית החצוצרה והזמרת הספרדייה, אנדראה מוטיס והפסנתרן Ignasi Terraza  (ספרד) שיבצעו  את הקטעים האהובים עליהם  כמו: Bésame mucho, Mediterráneo Que reste’t i’ll ,Rabo de nube וקטעים רבים נוספים.

הסמבה של ז'ילברטו ז'יל וסרג'יו מנדס. הרכב שכולל את פרננדו סיישס (באהייה) שירה וגיטרה ג'יבה פרלמן גיטרה בס גבריאל סיישס סקסופון Norman Peplow פסנתר (גרמניה) לאנדרו ולנטה תופים ושירה ג'וארייס דוס סאנטוס כלי הקשה ושירה יגיש מחווה לשני אומנים ברזילאים, מגדולי המוזיקה הפופולרית בברזיל ז'ילברטו ז'יל  וסרז'יו מנדז  בין השירים שיבוצעו: ״הנערה מאיפנמה״, "Agua De Beber" , "Mas que Nada" , "ארץ טרופית יפה" , "Berimbau" , "Toda Menina Baiana" , "Palco" ועוד בשילוב של בוסה נובה, סמבה, בולרו ומקצבים דרום אמריקאיים, בשפות עברית, פורטוגזית ואנגלית.

סלסה ניו יורקית עם הזמרת הקולומביאנית מריה ראקל בתוכנית של להיטי סלסה מניו יורק בהשתתפות אורחי הפסטיבל זמר אורח (צ'ילה) Italo Gonzalez, פרננדו קנוף בס (ארגנטינה), פסנתר (ישראל) Norman Peplow,  חצוצרה (קובה) Amik Guerra, עודד מאיר טרומבון (ישראל), מרסלו זובר חליל וסקסופון  (ארגנטינה),  כלי הקשה (הולנד/ גרמניה) Nils Fischer,  תופים (קובה) Leonid Muñoz

 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן