קונצרט 30 השנה לבוב דילן

קונצרט 30 השנה לבוב דילן

מה שעושה את האוסף הזה כל כך טוב הם הפרשנויות הקלאסיות לשירים שלו של אמנים גדולים באמת

5/5

החגיגה לציון הוקרה על 30 שנותיו של בוב דילן כאמן הקלטות יצאה במהדורת אלבום כפול – שהוקלט ב- 16 באוקטובר 1992, במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. הם עלו בזה אחר זה לבצע שירי דילן קלאסיים, לפני שהמופע הסתיים בשלושה שירים של דילן עצמו.
ב – 1992 כמעט כולם חשבו שבוב דילן נמצא בשלבי גסיסת הקריירה שלו. לא נמצאה שום סיבה אחת מדוע חברת תקליטי קולומביה עורכת מסיבת 30 שנה לכבוד היוצר-משורר-זמר. למען ההגינות, תפוקתו של דילן באותה נקודה בשנות השמונים היתה דלה, ואוסף הסטנדרטים שלו מ -1992, Good As I Been to You, לא השתחל אל המצעדים.
אבל המחווה העוצמתית הבליטה מחדש את גדולת שיריו שילוב של עלו עמיתים כמו ניל יאנג, ג'ורג' הריסון, חברים כג'וני קאש, רוג'ר מקגין, טום פטי, והגיעו חדשים כמו טרייסי צ'פמן, אדי וודר של פרל ג'אם ומייק מקרידי.
כולם פירשו מחדש את קטלוג הלהיטים של דילן. בצורה שמתאימה למלך רוק. מחווה זו אחד או שני שירים למבצע הפכה לתבנית להופעות מחווה עתידיות, אך אף אחת מהן לאדמתה לעוצמה של המחווה הזו.
להקת הבית של המופע היו החברים ששרדו מ- בוקר טי והאם ג'יזבוקר טי ג'ונס באורגן, דונלד "דאק" דאן בבס, סטיב קופר בגיטרה. הצטרף גם המתופף אנטן פיג ובהמשך ג'ים קלטנר.
בוב דילן הוא כותב שירים הרבה יותר טוב מאשר מבצע. הופעותיו כאן הן דוגמאות טובות ללילה רע עבורו. מה שעושה את האוסף הזה כל כך טוב הם הפרשנויות הקלאסיות לשירים שלו של אמנים גדולים באמת, מהסוג שלא תשמעו בשום מקום אחר. הגרסה של אריק קלפטון ל- Don't Think Twice, It's All Right היא מדהימה לחלוטין. זו בהחלט פרשנות נפלאה לשיר הזה. רגע קלאסי נוסף הוא הגרסה של אדי וודר ומייק מקרידי ל- Masters of War. וודר מוציא את הכעס שבוב בוודאי חש כשכתב אותו. כמובן שגם כריסי היינד, ג'וני וינטר וטום פטי מדהימים.

Like A Rolling Stone – John Cougar Mellencamp קונצרט 30 השנה לבוב דילן

My Back Pages (Bob Dylan, Roger McGuinn, Tom Petty, Neil   Young, Eric Clapton & George Harrison

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן