0Y0A5695

ריקי מרטין ההופעה בישראל

רוב השירים לא נשמעו מיוחדים, אבל עם עובדות לא מתווכחים: הקהל קם על רגליו, רקד, הריע, צילם, נהנה. כרגיל, הביקורת שוב לא תיאמה איתו עמדות .

היכל מנורה מבטחים
3.5/5

אני מודה: הקשר שלי עם המוסיקה של זמר הפופ הפורטוריקני הנערץ, ריקי מרטין (שם מקורי אנריקה חוסה מרטין מוראלס) – יותר מחלש, גם אחרי עשרה אלבומים שנמכרו בלמעלה מ-70 מיליון עותקים ושני פרסי גראמי.
האם בעקבות המופע אמש בהיכל "מנורה מבטחים", אני מכה על חטא על ההתעלמות מלהיטן המיינסטרים של הפופ הלטיני? נאמר זאת הכי פשוט: ממש לא. המופע אימת את רמת הציפיות שלי.
לא שמרטין חלש. להיפך: בכל מה שקשור להצגת פופ משחרר, עתיר ריקודים, תנועה, קונסטרוקציות וידיאו תלת ממדיות, תאורה  חבל"ז – הכל בסדר. האיש הביא שאו אמריקני תוסס, דינאמי וחלול.
בגיל 43, עדיין חזות נערית של פופ סטאר, ריקי מרטין, עושה בידור נונסטופ, מרים את הקהל על הרגליים כבר מהשיר הראשון. זוהי הקלילות של הפופ הקוסמופוליטי, שמחבר תרבויות ישן עם חדש, קומביה עם רגאטון, סמבה וסלסה ושאר מקצבים אפרו לטיניים וקריביים. תזיזו רגליים, תרימו ידיים. תרימו סמרטפונים. כל העולם רוקד, לא חשוב מי אתה, מה מוצאך. הקצב הזה הוא הוא המולך בכל שפה. שלוש בלדות שקטות לא יישנו את הקונספט.
ראינו מפגן שיתאים יותר לאחד ממועדוני הלילה היוקרתיים והמבוקשים במערב. כמו אצל אנריקה איגלסיאס – העסק עובד על גישור בין הפופ הלטיני לבין השפה האנגלית. מבחינה זו, מסחרית לאללה, ריקי מרטין היה הכוכב המשמעותי הראשון של מוסיקת הקרוס-אובר, מודל ההצלחה הלטיני במיינסטרים של הפופ העולמי, שסלל את הדרך לתעשייה שלמה של זמרים שהפכו את הלטיני למשהו נחשק כמעט כמו הז'אנר המזרחי במוסיקה הישראלית – הולכים על בטוח, יותר מתכוני קצב קליטים  מאשר מקוריות וחידושים.
מלווה בתזמורת חיה תוססת של 10 נגנים  וב- 8 רקדנים, נתן מרטין ערב של dancing machine, שאו ללא כחל ושרק. תשכחו מהעולם. בואו תעופו יחד איתי, אומר מרטין. הקהל ברובו עף על זה. אני נשארתי על המושב בהיכל. הבידור הראוותני נראה שבלוני, רוב השירים לא נשמעו מיוחדים, אבל עם עובדות לא מתווכחים: הקהל קם על רגליו, רקד, הריע, צילם, נהנה. כרגיל, הביקורת שוב לא תיאמה איתו עמדות .

Mr Put It Down

This Is Good

Drop It / Shake

Tal Vez

 Livin la vida loca

It's Alright

She Bangs

Come With Me

I Am Made Of You

Te Recuerdo

Vuelve

 Lola/Maria

La Bomba/Por Ariba

Mordidita

Pégate / The Cup Of Life

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן